اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 آبان 1395 / کد مطلب: 11557 / نظرات: 0

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:


وضعیت ارتباط صنعت با دانشگاه مطلوب نیست


وضعیت ارتباط صنعت با دانشگاه مطلوب نیست

 مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وضعیت ارتباط صنایع با بخش دانشگاهی کشور مطلوب نیست و باید در این زمینه تلاش بیشتری شود.

غلامحسین فریدون در بازدید از صنایع قطعه سازی سبزوار افزود: سیاست وزارت علوم تبدیل دانشگاهها به پشتیبانی موثر برای بخش صنعت کشور است.
وی ادامه داد: وجود 38 پارک علم و فناوری در سطح کشور فرصت مناسبی را برای تولید علوم و دانش مورد نیاز بخش صنعت فراهم کرده است.
مشاور وزیر علوم گفت: صنایع کشور باید در کارخانه های خود را به روی دانشجویان و استادان بگشایند و از تجربیات علمی آنها بهره ببرند.
وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های وزارت علوم حمایت از شرکتهای دانش بنیان فعال در زمینه صنعت است.
فریدون ادامه داد: صنایع در جهت تولید محصول باکیفیت باید از فناوریهای روز بهره مند شوند و دانشگاهها می توانند با پژوهشهای مناسب فناوری را به بخش صنعت عرضه کنند که از بهترین بهره وری برخوردار باشد.
وی گفت: صنعت و دانشگاه باید به یکدیگر اعتماد کنند تا زمینه برای افزایش اشتغال، بهره وری، تولید دانش، صادرات محصول باکیفیت و ثروت در جامعه فراهم شود.
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به کاهش علاقه دانشجویان ایرانی به تحصیل در داخل اشاره و بیان کرد: رشد نشاط اجتماعی، افزایش انگیزه تحصیل، تامین تسهیلات و حمایت لازم از مراکز علمی، رشد و شرکتهای دانش بنیان از مهمترین دلایل علاقه آنان به تحصیل در داخل کشور است.
وی افزود: در دوران پسابرجام میزان درخواستهای ارتباط با دانشگاههای بین المللی توسط دانشگاههای ایرانی و بالعکس افزایش یافته است.
فریدون ادامه داد: تعداد محدودی از دانشگاههای کشور توانسته اند با دانشگاههای خارجی ارتباط برقرار کنند که امید است این روند با فرصتهای ایجاد شده در دوران پسابرجام سرعت بیشتری گیرد.ایرنا/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.