اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 15 آبان 1395 / کد مطلب: 11556 / نظرات: 0

عضو کمیسیون صنایع مجلس:


خودروسازان باید هزینه های جانبی را کاهش دهند


خودروسازان باید هزینه های جانبی را کاهش دهند
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت فروش فعلی خودورهای ساخت داخل بیش از قیمت تمام شده است، این موضوع مورد پذیرش مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست لذا خودروسازان باید هزینه های جانبی خود را کاهش دهند.

رمضانعلی سبحانی فر در بازدید از شرکت کابل خودروی سبزوار افزود: هزینه های جانبی و سربار شرکتهای خودروساز باعث شده قیمت فروش یک دستگاه خودرو سواری بیش از هزینه تمام شده و ساخت آن باشد.
وی ادامه داد: در نشستهای مختلف کمیسیون صنایع و معادن با شرکتهای خودروساز در ارتباط با این هزینه ها تذکرات لازم داده شده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: یک میلیون نفر در صنعت قطعه سازی ایران فعال هستند که با افزایش تعداد قراردادها بین شرکتهای خودروساز ایرانی و خارجی این اشتغال افزایش چشمگیری دارد.
وی افزود: در این قراردادها 70 درصد قطعات یک دستگاه خودرو توسط صنایع داخلی تولید می شود بنابراین قطعه سازان باید در جهت کیفی سازی محصولات گام بردارند.
سبحانی نیا ادامه داد: دولت با اختصاص 160 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای احیا کارگاههای نیمه فعال، نوسازی کارگاهها، کارخانه های صنعتی و قطعه ساز کمک بزرگی به صنعت کشور کرده است.
وی مهمترین مشکل صنعت قطعه سازی ایران را واردات اجناس نامرغوب خارجی ذکر و بیان کرد: افزایش تعرفه واردات قطعه، استفاده از فناوری روز برای نظارت بر قاچاق و واردات اجناس بی کیفیت و فرهنگ سازی در جهت خرید محصول با کیفیت داخلی زمینه را برای کاهش واردات محصولات خارجی بی کیفیت و قاچاق فراهم می کند.

* تولید 95 درصد قطعات خودرو در داخل
مدیرعامل شرکت قطعات اتومبیل ایران نیز در این نشست گفت: 95 درصد از قطعات مورد نیاز خودروسازان ایرانی در داخل کشور ساخته می شود.
مهدی مونسان افزود: کیفیت محصولات تولیدی توسط صنایع قطعه سازی داخلی بالاتر و مرغوبتر از نمونه های مشابه خارجی است.
وی ادامه داد: افزایش بهره وری و استفاده مناسب از فناوری روز می تواند زمینه مناسب برای تولید محصولات باکیفیت و صادرات آن را با نشانکهای داخلی فراهم کند.
احمد برادران فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست گفت: 134 واحد ساخت و تولید قطعه با ظرفیت اشتغال 2 هزار نفر در این شهرستان فعال هستند.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.