اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 12 آبان 1395 / کد مطلب: 11543 / نظرات: 0

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی:


نتیجه قیام کربلا شکست داعش در سوریه و عراق است


نتیجه قیام کربلا شکست داعش در سوریه و عراق است معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اگر خون شهدای مدافع حرم نبود مطمئن باشید اسلام ناب محمدی دفن می‌شد، گفت: نتیجه قیام کربلا شکل‌گیری انقلاب اسلامی، پیروزی در جنگ هشت‌ساله و شکست گروهک‌های تروریستی در سوریه و عراق بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد موسوی هوایی عصر امروز در تجمع بزرگ نهضت بیداری با خطبه‌های علوی که در آستان مقدس امامزاده شعیب(ع) شهرستان سبزوار برگزار شد، با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین کارهایی که ائمه اطهار در جامعه انجام می‌دادند آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف مردم بود، اظهار کرد: تمامی انبیاء الهی مردم را به شیوه‌های مختلف آگاه می‌کردند تا مردم با بهره‌گیری از معارف اسلامی به شناخت الهی برسند.

وی با بیان اینکه اگر مردم در مسیر خدایی قرار نگیرند سبب ایجاد مشکلات متعددی در جامعه اسلامی می‌شوند، افزود: مهم‌ترین مشکل این‌گونه از مردم، دوری از ساحت انسانیت است و حتی انسان‌های دیگر را منحرف می‌کنند لذا خداوند برای مقابله با این‌گونه انسان‌ها پیامبران الهی را فرستاد تا بتوانند با ارائه موضوعات روشنگری انسان‌ها در مسیر الهی قرار دهند.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به رعایت قوانین شیوه امامت در جامعه اسلامی، بیان کرد: تا زمانی که امام حسن(ع) امامت و رهبری جامعه را بر عهده داشت امام حسین(ع) چیزی نمی‌گفت و همچنین تا وقتی‌که حضرت محمد(ص) در جامعه بود امام علی(ع) چیزی نمی‌گفت و رعایت این‌گونه اصول در تاریخ شیعه و اسلام به‌عنوان درسی بزرگ محسوب می‌شود.

موسوی هوایی ادامه داد: وقتی یک نفر شرایط الهی را دارد و به رهبری جامعه اسلامی رسیده است باید افراد از رهبری پیروی کنند.

وی با بیان اینکه بصیرت الهی می‌تواند اسلام و قرآن کریم را از هجمه‌های دشمنان حفظ کند، بیان کرد: امام علی(ع) در تمامی جنگ‌های خود ابتدا با خطبه‌خوانی به میدان نبرد قدم می‌گذاشت تا بتواند دشمنان را آگاهی دهد و پس از شروع جنگ از سوی دشمن با شیوه نظامی جنگ را دنبال می‌کرد.

وی مهم‌ترین ویژگی‌های خطبه‌های امام علی(ع) را روشنگری اجتماعی، سیاسی و دینی دانست و عنوان کرد: مردم با نهج‌البلاغه انس نگرفته‌اند که این موضوع ضعف جامعه اسلامی را نشان می‌دهد و قرآن و نهج‌البلاغه باید در بین خانواده‌های اسلامی ترویج پیدا کند.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مردم جامعه اسلامی باید اصول نهج‌البلاغه را موردتوجه قرار دهند، تصریح کرد: بهره‌گیری از موضوعات مختلف نهج‌البلاغه می‌تواند مسیر سعادت و کمال را برای انسان هموار کند.

موسوی هوایی با بیان اینکه روشنگری در خطبه‌های امام حسین(ع) به‌خوبی دیده می‌شود، گفت: امام حسین(ع) در حادثه کربلا قبل از شهادتش هم شروع به خطبه‌خوانی کرد بنابراین در ایام محرم و صفر سخنرانان مراسمات مذهبی باید این‌گونه خطبه‌ها را به عزاداران حسینی منتقل کنند.

وی اضافه کرد: در حادثه کربلا به‌ظاهر شکست‌خورده ولی امام حسین(ع) به نتایج قیام خود رسیده است و توانست به مردم بفهماند این اسلام داعشی یزید وهابیت اسلام واقعی حضرت محمد(ص) نیست.

موسوی هوایی با بیان اینکه امام حسین(ع) ندای استکبارستیزی خود را به گوش جهانیان رسانده است، افزود: نتیجه قیام کربلا شکل‌گیری انقلاب اسلامی، پیروزی در جنگ هشت‌ساله و شکست گروهک‌های تروریستی در سوریه و عراق است.

وی با تأکید بااینکه شهدای مدافع حرم ما در عراق سوریه روحیه استکبارستیزی امام حسین(ع) را سرلوحه خود قرار داده‌اند، یادآور شد: اگر خون شهدای مدافع حرم نبود مطمئن باشید اسلام ناب محمدی دفن می‌شد و داعش نیز در شهرهای مشهد و تهران بمب‌گذاری می‌کرد لذا خون شهدای مدافع حرم با شهدای مظلوم کربلا پیوند خورده است.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه هر چقدر از حادثه کربلا می‌گذرد اثرگذاری و روشنگری امام حسین(ع) جامعه را فرامی‌گیرد، تصریح کرد: راهپیمایی اربعین حسینی یکی دیگر از روشنگری‌های ناب امام حسین(ع) است قطعاً اگر قیام امام حسین(ع) جهانی شود می‌تواند زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) شود.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.