اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 آبان 1395 / کد مطلب: 11541 / نظرات: 0


تخفیف 50 درصدی عوارض ساختمان در مناطق الحاقی و بافت فرسوده سبزوار


تخفیف 50 درصدی عوارض ساختمان در مناطق الحاقی و بافت فرسوده سبزوار
 
رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر، شهروندان مناطق الحاقی و بافت فرسوده این شهر از تخفیف 50 درصدی عوارض ساختمان برخوردار می شوند.
کاظم کرامت در نشست شورای شهر سبزوار افزود: محلات شرق عیدگاه، نیروگاه، کلاته سیفر، قلعه نو، شرق صالح آباد و محله های اسلام آباد ، جعفر آباد و زرگرها که در سال 1384 به محدوده شهری الحاق شده اند، مشمول این طرح می شوند.
وی اظهار کرد: این مناطق در زمره سکونتگاه های غیر رسمی هستند که ساخت و ساز بی رویه و بدون مجوز در آن انجام شده و بیشتر املاک آن قولنامه ای است.
وی گفت: تخفیف در پرداخت عوارض شهرداری در راستای کمک به ساکنان این مناطق برای تسویه بدهی و دریافت سند مالکیت انجام می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار افزود: حدود یک چهارم از وسعت این شهر با جمعیت 63 هزار نفر در سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین قرار دارد.
وی اظهار کرد: مالکین این مناطق در ماه اول از تاریخ ابلاغ مشمول 50 درصد تخفیف می شوند و در سایر ماه های سال به صورت پلکانی به ازای هر ماه تاخیر پنج درصد از میزان تخفیف در نظر گرفته شده کاهش می یابد.
وی گفت: ساکنان حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیر رسمی برای دریافت امتیاز آب، برق و گاز باید از شهرداری استعلام بگیرند لذا این مصوبه فرصتی مناسب برای تسویه بدهی و عوارض شهرداری است.
وسعت شهر سبزوار سه هزار و 754 هکتار است که حدود 800 هکتار آن سکونتگاه غیررسمی است.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.