اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 آبان 1395 / کد مطلب: 11534 / نظرات: 0


کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها از اختیارات لازم برخوردار نیستند


 فرماندار داورزن گفت: کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها از اختیارات لازم برخوردار نیستند و نمی توانند بودجه های ابلاغی را بر اساس نیاز منطقه و دستگاه ها اختصاص دهند.
رضا فلاحی در نشست شورای برنامه ریزی داورزن افزود: در موضوع اختصاص اعتبارات نیز به نظرات کارشناسی مسئولان شهرستان توجه نمی شود و بر اساس برخی شاخصه ها و آمارها بودجه به صورت متمرکز از سازمان برنامه و بودجه توزیع می شود.
وی ادامه داد: در برخی موارد شاخصه های شهرستان تغییر کرده است، اما بودجه همچنان بر اساس شاخصه هایی که در گذشته در سازمان برنامه و بودجه کشور به ثبت رسیده، اختصاص می یابد.
فرماندار داورزن اظهار کرد: درخواست مسئولان شهرستان از مدیران استانی و ملی توجه به نظرات آنان برای تخصیص و به روز رسانی شاخصه های توسعه ای داورزن در اسناد بالادستی است.
وی گفت: داورزن به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده بین المللی تهران-مشهد به عنوان منطقه ای برخوردار در اسناد ملی محسوب شده است و این موضوع مشکلات زیادی را برای مردم منطقه بوجود آورده است.
فلاحی ادامه داد: شهرستان از نظر بهره مندی از صنعت، بهره برداری از معادن، ارزش افزوده فروش محصولات کشاورزی با ایجاد کارخانه های بسته بندی و فرآوری، ناحیه و شهرک صنعتی، بهره مندی از درآمدهای بخش گردشگری و غیرآن محروم است.
وی خاطرنشان کرد: 50 درصد از اشتغال شهرستان به بخش کشاورزی مربوط می شود که با توجه به خشکسالی های اخیر این بخش نیز آسیب های زیادی دیده است.
فرماندار داورزن اضافه کرد: منطقه داورزن به عنوان دشت ممنوعه برای حفر چاه و برداشت آب تعیین شده است که این موضوع شهرستان را برای استقرار صنایع با مشکلات زیادی مواجه می کند.
وی گفت: انتظار مردم از مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری برای احقاق حقوق این شهرستان در برنامه ششم توسعه و ثبت داورزن به عنوان منطقه ای غیر برخوردار با توجه به شاخصه های موجود است.
فلاحی افزود: سند توسعه داورزن با توجه به فرصت ها، ظرفیت ها، تهدیدات و نقاط قوت شهرستان تدوین شده و به تصویب رسیده است.
وی تصریح کرد: این سند در شورای برنامه ریزی استان بررسی و تصویب خواهد شد، که در این جهت نشست های کارشناسی برای نهایی شدن آن با حضور مسئولان شهرستان برگزار می شود.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.