اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 آبان 1395 / کد مطلب: 11521 / نظرات: 0

سردبیر روزنامه خراسان:


روزنامه خراسان جزء پنج روزنامه برتر کشور است


روزنامه خراسان جزء پنج روزنامه برتر کشور است سردبیر روزنامه خراسان گفت: این روزنامه بر اساس ارزیابی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی چند سال گذشته جزء پنج روزنامه برتر کشور شناخته شده است.
سید علی علوی عصر یکشنبه در بازدید رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی از موسسه فرهنگی هنری خراسان افزود: این ارزیابی بر اساس شاخص های کمی و کیفی مختلف نظیر شمارگان، درآمد، محتوی و وب انجام می شود که بر این اساس روزنامه خراسان در سالهای اخیر رتبه های دوم تا چهارم را در بین روزنامه های کشور کسب کرده است.
وی بدون اشاره به شمارگان روزنامه خراسان اظهار کرد: این روزنامه با سابقه 68 ساله هم اکنون یکی از چند روزنامه پرتیراژ با تعداد اندک برگشتی در کشور می باشد و بعد از روزنامه های اطلاعات و کیهان از قدیمی ترین روزنامه های کشور به شمار می رود.
وی گردش مالی موسسه فرهنگی هنری خراسان را یک هزار میلیارد ریال در سال عنوان کرد و گفت: درآمد این موسسه از فروش روزنامه، آگهی ها و سفارشات چاپی حاصل می شود.
علوی، توزیع خانگی و مستقل روزنامه خراسان، چاپ همزمان در سطح کشور، دارا بودن بیشترین تعداد آگهی در بین روزنامه های کشور، داشتن آرشیو دیجیتالی 68 ساله با قابلیت جستجوی موضوعی و دایر بودن مرکز آموزش تخصصی رسانه را از قابلیت های موسسه فرهنگی هنری خراسان برشمرد.
وی افزود: هم اکنون ضریب نفوذ و تاثیر روزنامه خراسان در بین خوانندگان آن از وضعیت مطلوبی برخوردار است، به طوریکه بر اساس نظرسنجی های انجام شده شاخص چند خوانندگی این روزنامه رقم 5.47 است، یعنی هر روزنامه به این میزان در بین افراد خانواده، دوستان و همکاران خوانده می شود.
سردبیر روزنامه خراسان با بیان اینکه طبق نظرسنجی های انجام شده 55 درصد از خوانندگان این روزنامه دیدگاه آن را میانه رو می دانند، گفت: روزنامه خراسان همواره استراتژی مستقل، اعتدال و منتقد بودن و در عین حال منصف بودن همراه با حفظ ارزشها را دنبال می کند.
وی ستون 'حرف مردم' با سابقه بیش از 30 سال را یکی از قابلیت های روزنامه خراسان عنوان کرد و افزود: روزانه بین 400 تا 800 پیامک در قالب مشکلات، دیدگاهها و خواسته های مردم به این روزنامه ارسال شده و انعکاس می یابد.
وی با اشاره به رشد چشمگیر صفحات روزنامه خراسان طی سالهای گذشته اظهار کرد: تعداد صفحات این روزنامه طی سالهای 1380 تا 1395 از 16 صفحه به 52 صفحه همراه با 32 صفحه نشریه مانند 'جیم' و 'بایت' رسیده و صفحه نیازمندی های روزنامه طی این مدت نیز از 8 به 64 صفحه افزایش یافته است.
علوی با اشاره به رشد قابلیت های فضای مجازی و دیجیتالی در روزنامه خراسان گفت: این روزنامه در فضای مجازی سه و نیم میلیون نفر کاربر فعال دارد و ماهیانه 10 میلیون صفحه خبر در سایت این روزنامه خوانده می شود.
وی افزود: کانال های تلگرامی روزنامه خراسان در مجموع دارای یک میلیون و 200 عضو می باشند که از این نظر رتبه دهم کانال های خبری را در جهان به خود اختصاص داده است.
سردبیر روزنامه خراسان با بیان اینکه نقش رسانه ها در پیشرفت و توسعه مشهد مقدس و استان خراسان رضوی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: استفاده از ظرفیتهای فضای رسانه ای در این استان نقش مهمی در بیان مطالبات مردم دارد.

* هم افزایی رسانه ای از نیازهای استان خراسان رضوی
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: تاریخ روزنامه نگاری در مشهد و خراسان از سبغه تاریخی غنی برخوردار است و روزنامه خراسان در تاریخ روزنامه نگاری این خطه پیشتاز است.
علی حیدر شاه حسینی افزود: روزنامه خراسان با سابقه طولانی در عرصه خبر و اطلاع رسانی توانسته است همراه با فناوریهای روز و عصر ارتباطات رشد کند و در نظام رسانه ای حرفی برای گفتن داشته باشد.
وی هم افزایی در فضای رسانه ای را یکی از نیازهای استان خراسان رضوی دانست و اظهار کرد: نظام رسانه ای در کشور و همچنین خراسان اکنون چند پاره بوده و حالت جزیره ای دارد، درحالی که می توان در زمینه محتوای فکری، نیازها، سیاست ها و نحوه ارائه اخبار و گزارش ها با اتحاد فکری و انسجام بیشتر عمل کرد.
وی با بیان اینکه مشهد دومین قطب رسانه ای کشور به شمار می رود، گفت: ارتباط مردم مشهد با نشریات این خطه باید تقویت شود و نباید این احساس ایجاد شود که مطالبات مردم مشهد در سایه مطالب مهم کشوری و بین المللی نادیده انگاشته شده است.
در این مراسم رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی با حضور در تحریریه روزنامه خراسان با خبرنگاران، گزارشگران و دبیران سرویس این روزنامه دیدار و گفت و گو کرد و از حوزه شهر چاپ و تجهیزات و ماشین آلات موسسه فرهنگی هنری خراسان دیدن کرد.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.