اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 آبان 1395 / کد مطلب: 11515 / نظرات: 0


۹۰۰۰ میلیارد تومان کجا رفت؟/صنعت کفش از وام جدید دولت محروم است


 رئیس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران با بیان اینکه بانک‌ها به واحدهای تولیدی حائز شرایط تسهیلات پرداخت می‌کنند، گفت: اکثر تولیدکنندگان کفش جواز صنفی دارند در حالی که بانک اصلاً جواز صنفی را قبول ندارد.

علی لشکری با اشاره به اینکه بانک‌ها تمایلی به ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک ندارند، اظهار داشت: در حال حاضر واحدهای تولیدی کفش با مشکل نقدینگی روبه رو بوده اما سودهای بالای بانکی امکان دریافت تسهیلات را از آنها گرفته است. البته سیستم بانکی هم به دنبال سود بوده و بیشتر به واحدهای خاص سودآور تسهیلات می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران با بیان اینکه بانک‌ها به واحدهای تولیدی حائز شرایط تسهیلات پرداخت می‌کنند، افزود: اکثر تولیدکنندگان کفش کمتر از 50 نفر نیروی انسانی داشته و جواز صنفی دارند، در حالی که بانک اصلاً جواز صنفی را قبول نداشته و به واحدهای دارای جواز صنعتی آنهم با طی کردن مراحل مختلف تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی با اعلام اینکه بعید است واحدی در صنعت کفش برای دریافت این تسهیلات جدید ثبت نام کرده باشد، گفت: اصلاً برای واحدهای تولیدی پرداخت این تسهیلات به صرفه نیست برای همین ترجیح می دهند برای دریافت آن اقدام نکنند.

دولت اخیرا اعلام کرد، بیش از 9000 میلیارد تومان وام تولید در ماه های اخیر پرداخت کرده است.تسنیم/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.