اخبار سبزوار پيام : خدماتي


اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 9 آبان 1395 / کد مطلب: 11508 / نظرات: 0

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار:


مرکز تشخیصی درمانی سرطان در سبزوار راه اندازی شد


مرکز تشخیصی درمانی سرطان در سبزوار راه اندازی شد  رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: دومین مرکز رادیوتراپی، شیمی درمانی و تشخیص سرطان شرق کشور با هزینه 50 میلیارد ریال در بیمارستان واسعی این شهر راه اندازی شد.
دکتر علیرضا مسلم در جمع خبرنگاران افزود: این مرکز ماهانه گنجایش پذیرش 70 بیمار را دارد که هم اکنون با پذیرش 11بیمار به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
وی ادامه داد: 10 درصد سرطانها مربوط به بیماریهای پوستی است که با تجهیز این مرکز به دستگاهی پیشرفته این نوع سرطانها نیز شناسایی و درمان می شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در ادامه همچنین از بدهی650 میلیارد ریالی این دانشگاه بابت خرید تجهیزات، تامین دارو و موارد مشابه خبر داد.
وی ادامه داد: 75 درصد درآمد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از محل پرداخت مطالبات سازمانهای بیمه گر است و بر همین اساس دانشگاه 750 میلیارد ریال طلب از این سازمانها دارد.
دکتر مسلم همچنین گفت: امسال 59 طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی شامل 30 خانه بهداشت، 15 مرکز بهداشتی درمانی، آموزشگاه بهورزی و چهار ستاد شبکه بهداشت و درمان با اعتبار 270 میلیارد ریال اجرا در سبزوار می شود.
وی افزود: همچنین امسال 114 نفر در قالب نیروی پیمانی در حوزه بهداشت و درمان از طریق شرکت در آزمون استخدام وزارت بهداشت و درمان دعوت به کار می شوند.
او به پیگیری ساخت بیمارستان 500 تختخوابی سبزوار نیز اشاره و بیان کرد: این بیمارستان با مشارکت بخش خصوصی بنا می شود که زمین آن توسط دانشگاه علوم پزشکی به متراژ 10 هکتار تامین شده است.
وی گفت: 2 طرح درمان بستر بخش روداب و ششتمد سبزوار با اختصاص 15 میلیارد ریال تکمیل و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با 3 هزار و 500 نیرو، 193 خانه بهداشت، 24 پایگاه اورژانس و 37 مرکز بهداشتی و درمانی به مردم ارائه خدمت می کند.ایرنا/101




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.