اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 9 آبان 1395 / کد مطلب: 11506 / نظرات: 0

مدیر مرکز مطالعات پیوسته دانشگاه سوربون فرانسه:


جمهوری اسلامی ایران فرهنگی غنی جهت ارائه به غرب دارد/ شرایط ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در سوربون فراهم می‌شود


جمهوری اسلامی ایران فرهنگی غنی جهت ارائه به غرب دارد شرایط ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در سوربون فراهم می‌شود مدیر مرکز مطالعات پیوسته دانشگاه سوربون فرانسه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران فرهنگی غنی جهت ارائه به غرب دارد از فراهم کردن شرایط ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در سوربون فرانسه خبر داد.

سرگی زتوی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه سوربون فرانسه در جمع خبرنگاران با اشاره به ابعاد مختلف این تفاهم‌نامه اظهار کرد: در این دیدار 2 روزه از دانشگاه حکیم سبزواری بازدیدهای متعددی انجام‌‌شده و نشست‌هایی برای برقراری ارتباطات پژوهشی و علمی بین این دو دانشگاه برگزارشده تا شرایط ادامه تحصیل دانشجویان در سوربن فراهم شود.

وی با اشاره به امکانات علمی دانشگاه حکیم سبزواری و توسعه روابط بین این دو دانشگاه افزود: این تفاهم‌نامه برای توسعه روابط و انتقال 2‌جانبه در زمینه استاد، دانشجو و محقق به امضاء رسیده است.

مدیر مرکز مطالعات پیوسته دانشگاه سوربون فرانسه ادامه داد: این تفاهم‌نامه بین دانشگاه پاریس 13 و دانشگاه حکیم سبزواری منعقد شده تا یک ارتباط سیستمی ایجاد شود و در حال حاضر به‌ صورت یک موافقت عام است.

زتوی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه تبادل استاد و دانشجو و محقق به‌ صورت 2 جانبه و رفت‌ و برگشت است، بیان کرد: در این دیدار درخواست‌های دانشگاه حکیم سبزواری را بررسی و پاسخ دقیق را ارائه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: یک دانشجوی رشته ادبیات دانشگاه حکیم سبزواری که روی کتاب «بینوایان ویکتور هوگو» تحقیق کرده است، تقاضای ادامه تحصیل در فرانسه را دارد؛ این موضوع در فرانسه بررسی‌شده تا شرایط ادامه تحصیل این دانشجو فراهم شود.

مدیر مرکز مطالعات پیوسته دانشگاه سوربون فرانسه با بیان اینکه جمهوری اسلامی فرهنگ غنی جهت ارائه به غرب دارد و ما علاقه‌مند به فراگیری فرهنگ و تمدن ایران هستیم، یادآور شد: مردم ایران دارای شعور و فرهنگ دیرینه‌ای هستند و اراده شدیدی در معرفی آداب‌ورسوم خود و جذب مردم سایر کشورهای جهان دارند.

دانشگاه سوربون فرانسه در شمال پاریس پایتخت فرانسه 23 هزار دانشجو دارد و از 115 کشور جهان در آن تحصیل می‌کنند.فارس/101






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.