اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 8 آبان 1395 / کد مطلب: 11496 / نظرات: 0

امام‌جمعه موقت سبزوار


کشورهای غربی خوب حرف می‌زنند ولی بدعمل می‌کنند


کشورهای غربی خوب حرف می‌زنند ولی بدعمل می‌کنند

 امام‌جمعه موقت سبزوار گفت: کشورهای غربی خوب حرف می‌زنند ولی بدعمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سبزوار بابیان اینکه یکی از ارکان ارتباط انسان با خداوند شکر نعمت‌های الهی است، اظهار کرد: خداوند در طول زندگی نعمت‌های بی‌شماری را در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد و بنده هم وظیفه شکر نعمت‌ها را بر عهده دارد بنابراین شکر نعمت به‌عنوان یکی از اصول مهم در زندگی انسان تلقی می‌شود.

وی با اشاره به سه رکن اساسی در شکر نعمت‌های خداوند، افزود: نعمت‌هایی که خداوند به انسان می‌دهد باید بدانیم که آن نعمت را خداوند دانا و توانا به ما داده و هیچ‌کس غیر از خداوند دهنده این نعمت‌ها نیست بلکه این‌ها از فضل الهی است.

امام‌جمعه موقت سبزوار رکن دیگر شکر نعمت‌های الهی را قلب انسان دانست و ادامه داد: مسلمان باید زمانی که خداوند نعمتی به او می‌دهد آن را به‌خوبی بفهمد و در قلبش خداوند را شکر کند.

سلیمانی ادامه داد: در هنگام دریافت نعمت انسان باید بر اساس عقل و دانش خود این نعمت را مورد پذیرش قرار دهد.

وی با اشاره به 10 آبان ماه سالروز شهادت نخستین شهید محراب، بیان کرد: شهید آیت‌الله  قاضی طباطبایی از شخصیت‌های عالم، مجتهد و شاگرد مراجع تقلید بوده و حکم اجتهاد خود را از دو مرجع تقلید اسلام دریافت کرده است.

وی اضافه کرد: از سال‌های 41 و 42 سرباز کشور و انقلاب اسلامی بوده است و  در دوران مبارزات خود در زندان به دلیل شکنجه‌های دردآور مدت زیادی بیمار شدند و حکومت پهلوی هم این عالم برجسته را به کشور عراق تبعید کرد.

امام‌جمعه موقت سبزوار بابیان اینکه نخستین شهید محراب بالغ‌بر 40 جلد کتاب را به چاپ رسانده است، تصریح کرد: شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی پس از دوران تبعید خود در شهر تبریز به‌عنوان امام‌جمعه مشغول به فعالیت شده بود و منافقین پس از نماز مغرب و عشاء این عالم نامی جهان اسلام را به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به ایام شهادت زید فرزند امام سجاد (ع) گفت: زمانی که  زید متولد شد این فرزند را به نزد امام سجاد (ع) بردند و پس از دقایقی امام زین‌العابدین (ع) اشک از چشمانش جاری می‌شود و از امام سؤال می‌کنند چرا شما این‌گونه متحول شدید و امام نیز می‌فرماید زید جزء افرادی است که در کوفه به دار آویخته می‌شود.

وی بابیان اینکه در 13 آبان سال‌های 43، 57 و 58 سه رویداد مهم تاریخی در کشور به وقوع پیوسته است، عنوان کرد: تصویب لایحه کاپیتولاسیون در سال 43 سبب شد مأموران آمریکایی در کشور ما آزادی عمل داشته باشند و در صورت هرگونه جرمی بر اساس قوانین کشور خودشان با آن‌ها برخورد شود.

امام‌جمعه موقت سبزوار ادامه داد: در آن دوران آشوب اعتراض امام خمینی (ره) به این لایحه سبب دستگیری امام (ره) و تبعید به کشور ترکیه شد.

سلیمانی به دیگر رویداد 13 آبان در سال 1357 اشاره کرد و افزود: دانش آموزان در تظاهرات علیه اعمال حکومت پهلوی با شعارهای الله اکبر و مرگ بر شاه دست به قیام زدند و رژیم طاغوت نیز این قیام را سرکوب کردند و در تیرباران مأموران رژیم شاه 56 دانش‌آموز به شهادت رسیدند.

وی با تأکید بر اینکه باید مسیر و روش دانش آموزان در 13 آبان 1357 به دانش آموزان کنونی کشور منتقل شود، گفت: زندگی‌نامه شهدای دانش‌آموز باید با همکاری بنیاد شهید و ایثارگران به چاپ برسد و مدارس نیز در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

امام‌جمعه موقت سبزوار با اشاره به سومین رویداد مهم در 13 آبان 1358، یادآور شد: دانشجویان پیرو خط امام (ره) سفارت‌خانه آمریکا که به‌عنوان لانه جاسوسی کشور آمریکا تلقی می‌شد تسخیر کردند و برخی از اسناد مهم در مورد فعالیت آمریکا در ایران را کشف و منتشر کردند.

سلیمانی با اشاره به ویژگی‌های مهم استکبار، بیان کرد: استکبار جهانی چند نشانه مهم دارد و مهم‌ترین آن خوب حرف می‌زند ولی بدعمل می‌کنند و نمونه بارز آن حضور امریکا در موضوع برجام بود که برخی از مسائل را قبول کرد لذا در عمل هرگز اجرایی نکرد.

وی ویژگی دوم استکبار را سیری‌ناپذیری از قدرت و سلطه برجهان دانست و گفت: کشورهای استعمارگر هرگز از تسخیر کشورهای متعدد سیر نمی‌شوند و به دنبال فتنه اندازی و نابودی دولت‌های متعدد هستند.

امام‌جمعه موقت سبزوار بابیان اینکه کشورهای استعمارگر ابعاد مختلف نفوذ و جنگ نرم را برای سلطه برجهان شروع کرده‌اند، یادآور شد: این کشورها با بهره‌گیری از اطلاعات فوق‌العاده بالا، افراد و نخبگان را به‌سرعت مورد شناسایی قرار می‌دهند.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.