اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 6 آبان 1395 / کد مطلب: 11490 / نظرات: 0


اداره ورزش و جوانان شهرستان جوین محروم از مجموعه ورزشی


 رئیس اداره ورزش و جوانان جوین گفت: این شهرستان با توجه به برخورداری از جایگاه مطلوب فعالیت های ورزشی از نبود مجموعه ورزشی رنج می برد.
هاشم یزدی افزود: این شهرستان زمین فوتبال، استخر شنا، گود باستانی، سالن والیبال، خانه کشتی، شطرنج و سایر رشته های ورزشی را ندارد و احداث یک سال ورزشی چند منظوره از نیازهای ورزش آن است.
وی اظهار کرد: تنها یک سالن ورزشی در این شهرستان وجود دارد که فضای باز و جایگاه تماشاگر ندارد و زمین تمرین محسوب می شود.
وی گفت: مسابقات ورزشی شهرستان در سالن ورزشی آموزش و پرورش و هلال احمر برگزار می شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان جوین کمبود سرانه ورزشی را از دیگر مشکلات ورزش این شهرستان دانست و افزود: سرانه فضاهای ورزشی این شهرستان 14 سانتی متر است.
وی در باره ظرفیت های ورزشی جوین اظهار کرد: این شهرستان از خاستگاه های کشتی باچوخه خراسان رضوی است و قدمت دهها ساله در جوین دارد.
وی گفت: مسابقات کشتی باچوخه هر سال در روستاهای بداغ آباد، کلاته عرب، عباس آباد،حکم آباد و برغمد این شهرستان برگزار می شود.
یزدی افزود: گود کشتی با چوخه برغمد ویترین ورزش شهرستان جوین است که 11 فروردین مسابقات کشتی با چوخه در آن برگزار می شود و جوایز آن تا 600 میلیون ریال است.
وی بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به گود کشتی برغمد تاکید کرد و گفت: ایجاد امکانات و برنامه های رفاهی برای تماشاچیان در گود کشتی با چوخه برغمد ضروری است.
وی اظهار کرد: این شهرستان در رشته های کاراته، ووشو، کونگ فو، اتومبیل رانی و موتور سواری دارای ورزشکاران برجسته است.
وی گفت: هزار و 200 ورزشکار در 22 هیات ورزشی در حوزه ورزش های حرفه ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی شهرستان جوین فعالیت دارند.ایرنا /101




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.