اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 آبان 1390 / کد مطلب: 1149 / نظرات: 0


دریافت پروانه فعالیت از وزارت ارشاد توسط سومین گروه هنرمندان تئاتر سبزوار


مسوول انجمن هنرهای نمایش سبزوار از در یافت پروانه فعالیت سومین گروه تئاتری شهرستان سبزوار با عنوان سنانه از مرکز هنرهای نمایش وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی خبر داد.
محمد حسین غایبی گفت:  در راستای بند 22 ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استناد آیین نامه 33467/89 جهت حمایت از اجرای عمومی گروههای هنری گروه نمایش سنانه به سرپرستی ابوالفضل طبسی از مرکز هنرهای نمایشی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه فعالیت هنری خود را دریافت نمود .
وی افزود: گروه هنری سنانه که قبلا با نام سارنگ فعالیت نمایشی داشته بیشتر در زمینه های فولکور و آیینی ومذهبی فعالیت نموده است که می توان به نمایش دینی پایان شب سیه ، نمایش آیینی عروسک باران و نمایش عاشورایی قافله غم اشاره نمود .
مسوول انجمن های هنرهای نمایش سبزوار افزود : ابوالفضل طبسی از جمله هنرمندان رشته سینمایی و تئاتر شهرستان محسوب می شود که بیشتر در زمینه فرهنگ عامه دیار سربداران مشغول به فعالیت بوده است و تا کنون افتخارات هنری را برای شهرستان به ارمغان آورده است که بازی در فیلم سینمایی سیف الله به کارگردانی فریبرز کامکاری و جانشین مدیر تولید فیلم سینمایی آدم از دیگر فعالیت این هنرمند می باشد .
 حسین غایبی ضمن آرزوی موفقیت و بهروزی برای تمامی هنرمندان شهرستان سبزوار و افق روشنتری برای هنرهای نمایش شهرستان انجمن هنرهای نمایشی سبزوار با فراهم ساختن بستری مناسب جهت تعالی و تکامل فعالیت نمایش برای همه هنرمندان وعلاقمندان متعهد می باشد که آمادگی خود را برای همکاری بیشتری با تمامی گروههای هنری دارد .
لازم به یادآوری است که گروههای نمایش سیماچه به سرپرستی محمد حسن شمس آبادی وسفیر به سرپرستی هنرمند پیشکسوت آقای حسن عنایت پور قبلا پروانه فعالیت خود را دریافت نموده بودند .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.