اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 آبان 1395 / کد مطلب: 11486 / نظرات: 0

رئیس دادگستری سبزوار خبر داد


افزایش 61 درصدی انسدادهای غیرمجاز آب در سبزوار/ کاهش 11.8 درصدی آمار طلاق سبزواری‌ها


افزایش 61 درصدی انسدادهای غیرمجاز آب در سبزوار کاهش 118 درصدی آمار طلاق سبزواری‌ها

رئیس دادگستری سبزوار از افزایش 61 درصدی انسدادهای غیرمجاز آب در این شهرستان خبر داد و آمار طلاق در هفت‌ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته را بالغ‌بر 11.8 درصد اعلام کرد.

حجت‌الاسلام مهدی سیدآبادی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری سبزوار که با حضور مدیرکل دادگستری خراسان رضوی و مسؤولان این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه ما در این چند سال اخیر ساماندهی دستگاه قضایی در شهرستان سبزوار بوده است، اظهار کرد: در سال 89 وضعیت آماری، موجودی پرونده، شعب، وضعیت کارمندی و امکانات اداری دادگستری این شهرستان دچار نابسامانی بوده و درحالی‌که همکاران دادگستری مجاهدانه و با تمام توان خود فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: در برخی از روزهای سال زمان رسیدگی به پرونده‌ها 402 روز بوده ولی اکنون به کمتر از 80 روز رسیده است.

رئیس دادگستری سبزوار با بیان اینکه در سال 89 بالغ‌بر 17 هزار و 143 فقره موجودی پرونده بوده است، افزود: بعد از گذشت چندین سال خدمت، موجودی پرونده‌های دادگستری سبزوار به 8 هزار و 700 پرونده کاهش‌یافته است.

سیدآبادی با اشاره به فعالیت 26 قاضی در شهرستان سبزوار، تصریح کرد: در دو سال اخیر با استفاده بهینه از قضات ظرفیت این شهرستان مدت‌زمان رسیدگی به پرونده‌ها با کاهش همراه بوده و امسال نیز توانسته‌ایم  دو هزار و 400 فقره پرونده را کاهش دهیم.

وی از کاهش 29 درصدی جمعیت کیفری زندانیان شهرستان سبزوار خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه با تلاش مسؤولان شهرستان سبزوار آمار طلاق در 2 سال اخیر 17.5 درصد کاهش‌یافته است و اکنون در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11.8 درصد آمار طلاق کاهش پیدا کرده است.

رئیس دادگستری سبزوار با اشاره به وظایف دستگاه قضایی در امور نظارتی، عنوان کرد: برای دفاع از حقوق عمومی مردم دستگاه قضایی تحول عظیمی در شهرستان سبزوار ایجاد کرده است و در هفت نخست امسال نسبت به مشابه سال گذشته 37 درصد افزایش جلسات و مصوبات صورت گرفته است.

سیدآبادی اضافه کرد: در چند سال اخیر توانسته‌ایم با تشکیل جلسات منظم چالش‌ها، کمبودها و خلاءهای قانونی را موردبررسی قرار دهیم تا بتوانیم با نهادهای دیگر شهرستان سبزوار تعامل مثبتی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت انسداد چاه‌های غیرمجاز در شهرستان سبزوار، گفت: دستگاه قضایی در برخورد نظارت 61 درصد افزایش انسداد چاه‌های غیرمجاز داشته و این موضوع را به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم خود قرار داده است.فارس/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.