اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 آبان 1395 / کد مطلب: 11457 / نظرات: 0


بازدیدروزانه1.5میلیاردی شبکه های اجتماعی


 دبیرشورای عالی فضای مجازی گفت یک و نیم میلیارد بازدید در هر شبانه روز در شبکه های اجتماعی فارسی زبان ایجاد می شود.
ابوالحسن فیروز آبادی عصر دوشنبه در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال افزود: چنین اعداد و ارقام و آماری در موضوع رسانه های دیجیتال در ایران شایسته تأمل و اندیشیدن نسبت به زیرساخت ها و ملاحظات مربوطه است.
وی گفت: بیش از 100 هزار کانال در رشته های مختلف اعم از سرگرمی، خبری، رسانه ای و اطلاع رسانی اخیرا در کشور فعال شده و یک میلیون مطلب در هر شبانه روز در این سایت ها آپ می شود و هر مطلب به طور متوسط 1500 بار دیده می شود.

**امکان ایجاد نهضت تولید محتوا در ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشوربه لزوم توجه بیشتر به قابلیت های فضای مجازی اشاره و اظهار داشت: با توجه به رویکرد مردم به رسانه های دیجیتال امکان ایجاد نهضت تولید محتوا در ایران وجود دارد.
فیروزآبادی گفت: کشور از سه سال گذشته شاهد تحولات بزرگ در زمینه نشر دیجیتال بوده و شاخص های امیدوارکننده و قابل بررسی در این زمینه بوجود آمده است.
به گفته وی میزان نفوذ شبکه های اجتماعی در بین کاربران ایرانی در مقایسه با اسیر کشورها از جمله نکات حائز اهمیت برای بررسی است.
وی ادامه داد: بیش از یک میلیون مطلب در شبانه روز آپلود (بارگذاری) و به طور متوسط یک هزار بار مشاهده می شود.
او اظهار داشت: به عبارت دیگر نزدیک به یک و نیم میلیارد بازدید در این مدت در شبکه های اجتماعی اتفاق می افتد، موضوعی که از نظر فرهنگی و اقتصادی بسیار بااهمیت است. علاوه بر این ایرانی ها در تولید مطلب در ویکی پدیا، حضور چشمگیری دارند به طوری که 3/1 درصد مطلب در ویکی پدیا به زبان فارسی تولید می شود بنابراین می توان نتیجه گرفت مردم حضور فعالی در فضای مجازی دارند که از منظر اقتصادی بازار بزرگی ایجاد کرده است.
وی گفت: فضای مجازی در حوزه اقتصاد با توجه به مساله اشتغال جوانان تحصیل کرده بسیار حائز اهمیت است. هزینه ایجاد اشتغال با کمک رسانه های دیجیتال در مقایسه با دیگر زمینه ها بسیار اندک است.


** آمادگی ایران برای ایجاد نهضت ترجمه

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور تاکید کرد: ایران برای ایجاد نهضت تولید محتوا آمادگی لازم را در اختیار دارد.
فیروز ابادی خاطرنشان کرد: طبق آمار 80 درصد از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در رشتته های ICT تحصیل می کنند، مقوله ای که از منظر سیاسی و فرهنگی به عنوان تولید قدرت به شمار می آید.

** مشکلات فعالان نشر دیجیتال در کشور

دبیر عالی فضای مجازی اظهار کرد: مسائلی از جمله مالکیت معنوی آثار، اثبات صحت و سقم محتوا و زیرساخت های فنی از مهم ترین مسائل فعالان حوزه نشر دیجیتال است.

**مقام نخست در ثبت دامنه (ir.)

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با اعلام این خبر که مقام نخست در ثبت دامنه (ir.) در دو سال اخیر نسبت به جمعیت، در اختیار ایران است، گفت: در حوزه ایجاد مدل های اقتصادی مناسب کسب و کار تولید محتوا به بلوغ نرسیده ایم. به عبارتی دیگر برای پیشرفت در این حوزه همکاری نهادهای متولی یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و وزارت صنعت معدن و تجارت ضروری است.
آیین گشایش دهمین نمایشگاه و جشنواره رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دوشنبه با حضور مهرداد صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات رسانه های دیجیتال و فضای مجازی در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.