اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 آبان 1395 / کد مطلب: 11441 / نظرات: 0

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی خبر داد


آغاز عملیات جست‌وجوی مفقودین قنات روستا در خراسان رضوی


آغاز عملیات جست‌وجوی مفقودین قنات روستا در خراسان رضوی مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به آغاز عملیات جست‌وجوی مفقودین قنات روستا در خراسان رضوی گفت: از شب گذشته دو دستگاه پمپاژ شروع بکار کرده‌اند تا حجم آب چاه کاهش پیدا کند.

حجت علی شایان فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به بازدیدهای روز گذشته ستاد بحران استان از محل وقوع حادثه قنات روستای کسکن شهرستان سبزوار، اظهار داشت: بر اساس سختی بسیار بالای کار 5 نفر سبزواری مفقودی شده‌اند و عمق 160 متری چاه سبب شده تا عملیات با کندی مواجه شود که از شب گذشته دو دستگاه پمپ در محل حادثه شروع بکار کرده است.

وی ادامه داد: 160 متر لوله به درون چاه برده شده تا چاه ریزش نکند و با استقرار دستگاه پمپاژ به دنبال کاهش حجم آب در درون چاه هستیم.

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه وقوع کمترین خطرات یکی از اولویت‌های مورد تأکید است، افزود: در حال حاضر نیروهای جمعیت هلال‌احمر، انتظامی و سازمان آتش‌نشانی این شهرستان در محل وقوع حادثه مستقر هستند.

شایان فر تصریح کرد: شرایط فوت 5 سبزواری تا حدود زیادی قطعی شده است ولی باید کلمه مفقود را بکار ببریم.

وی با اشاره به برخی از انتقادها در مورد عملکرد ستاد بحران شهرستان سبزوار، بیان کرد: تاکنون هیچ‌گونه کم‌کاری از سوی ستاد بحران شهرستان سبزوار صورت نگرفته است و حادثه قنات روستای کسکن مصداق کامل بحران نیست و در سطح شهرستان سبزوار رشته قنوات بسیاری وجود دارد لذا باید در آینده احتیاط بیشتر شود.

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه از روز وقوع حادثه تاکنون از تمامی امکانات موجود استفاده‌شده است، یادآور شد: زمانی که حجم آب در چاه کاهش پیدا کند قطعاً بلافاصله عملیات جست‌وجوی مفقودین انجام می‌شود.

شایان فر عنوان کرد: دوربین به عمق چاه فرستاده‌شده تا بتوانیم جریان آب موجود را مشاهده کنیم و برای بررسی وضعیت نیز از مقنی‌های باتجربه استان کمک گرفته‌ایم.

وی افزود: کارشناسان و مقنیان باتجربه بر اساس بررسی‌های متعدد به نتیجه رسیدند که باید عمق آب چاه کاهش پیدا کند.فارس/101






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.