اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 26 مهر 1395 / کد مطلب: 11411 / نظرات: 0


احیا و مرمت 289 کیلومتر از قنوات سبزوار


 معاون مدیرکل و مدیر جهادکشاورزی سبزوار گفت: طول قنات های سبزوار یک هزار و 115 کیلومتر است که تاکنون 289 کیلومتر آن احیا و مرمت شده است.
منصور برغمدی افزود: سبزوار با حدود 1200 رشته قنات و 630 حلقه چاه، یک هفتم قنوات استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: قنات های سبزوار یک چهارم منابع آب شهرستان را تشکیل می دهند و از این نظر اهمیت بسزایی دارند.
وی با بیان اینکه بهترین و مطلوبترین آب در قنات ها جاری است، گفت: سبزوار شهر دیرینه های پایدار است و قنوات که میراث بجا مانده از گذشتگان می باشد حیات بخش بسیاری از مردم است.
مدیر جهادکشاورزی سبزوار افزود: احیا و مرمت قنوات این شهرستان از سال 1392 در دستور کار قرار گرفت و از سال گذشته نیز حدود 25 رشته قنات به طول 5 کیلومتر با اعتبارات دولت، همکاری بهره برداران و کشاورزان و مشارکت های خیرین احیا و مرمت شد.
وی اظهار کرد: برای احیا و مرمت قنات های مزبور بیش از 10 میلیارد ریال هزینه شد که چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و مابقی از محل مشارکت خیرین، بهره برداران و کشاورزان تامین شد.
وی گفت: مشارکت خیرین در حوزه قنات های استان خراسان رضوی برای نخستین بار در سبزوار انجام شد که در همین راستا مجمع خیرین احیای قنوات در این شهرستان به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.
هم اکنون 19 هزار بهره بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری و دامداری شهرستان سبزوار فعالیت دارند.ایرنا
102




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.