اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 مهر 1395 / کد مطلب: 11403 / نظرات: 0


گلایه شهروندان سبزواری از روند اجرای طرح باغ بازار


 باغ بازار از جمله طرحهای اقتصادی، تفریحی، فرهنگی است که توسط شهرداریها به منظور زیباسازی و رونق اقتصادی شهرها اجرا می شود. اجرای این طرح در شهرهای شیراز، اصفهان و همدان از نمونه هایی موفقی است که در رونق اقتصادی نقش به سزایی دارد.
 باغ بازار سبزوار نیز با هدف رونق اقتصادی و الگوگیری از شکل هندسی بازار اصفهان در میدان نقش جهان این شهر اجرا می شود.
این طرح همزمان با طرح کمربندی امام زاده شعیب(ع)، ارگ امیریه، بازآفرینی محلات ناکارآمد و بافت تاریخی در دستور کار شهرداری سبزوار قرار گرفت.
با وجود استقبال شهروندان سبزواری از اجرای این طرح طولانی شدن زمان روند اجرای آن موجب گلایه شده است.
یکی از شهروندان سبزواری به خبرنگار ایرنا گفت: محل اجرای این طرح واقع در محدوده بافت مرکزی شهر به دلیل انجام نشدن اقدامات ساختمانی این مکان را به محلی برای عبور حیوانات مانند سگ مبدل کرده است.
محمود حسینی افزود: مدت سه سال است که مسئولان شهرداری صحبت از اجرای طرح می کنند اما هنوز کار خاصی در این محدوده انجام نشده است.
محمد اکبری دیگر شهروند سبزواری نیز گفت: در محل اجرای طرح گودالی بزرگ قرار دارد که هنگام بارندگی پر آب می شود و هم اکنون لانه بسیاری از حیوانات موذی شده و بوی نامطبوعی از این منطقه خارج می شود.
وی افزود: شهرداری سبزوار پاسخ درستی به شهروندان در زمینه اجرای طرح نمی دهد.

* مقدمات طرح باغ بازار سبزوار فراهم شد
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طرح باغ بازار این شهر در وسعت 11 هزار مترمربع اجرا می شود که هم اینک 7 هزار و 600 متر آن با اختصاص 100 میلیارد ریال خریداری شده است.
مهدی برزویی افزود: این طرح با مدیریت شهرداری سبزوار و با اختصاص 500 میلیارد ریال اجرا و تکمیل می شود و هم اینک نیز مذاکره برای تملک سه هزار و 400 متر از زمینهای محدوده طرح با مالکان انجام شده است.
وی گفت: همچنین اجرای 6 هزار متر فضای سبز در محدوده این طرح پیش بینی شده که با آغاز روند اجرا، این بخش نیز احداث می شود.
او ادامه داد: پیشنهاد اجرای این طرح سال 1390 در شهرداری مطرح و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر و کمیته انطباق فرمانداری سبزوار برای اجرا به سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری ابلاغ شد.
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار گفت: برای اجرای این طرح 80 میلیارد ریال زمین با مجوز شورای اسلامی شهر سبزوار به صورت معوض اختصاص پیدا کرده است.
وی افزود: هم اینک چهار باب منزل مسکونی در اطراف این طرح به تملک شهرداری درآمده است و برای تملک 6 باب منزل مسکونی دیگر نیز مذاکرات با مالکان آغاز شده است.
برزویی ادامه داد: تملک منازل باقیمانده نیز به صورت تهاتر و فروش مغازه های تجاری از طریق توافق با مالکان انجام می شود.
وی گفت: در طرح باغ بازار علاوه بر احداث مجموعه تجاری و پارک، پارکینگ مناسبی نیز جهت استفاده عموم شهروندان برای کاهش حجم بار ترافیکی بخش مرکزی شهر در نظر گرفته شده است.
او افزود: اجرای این طرح از مهمترین مطالبات مردم است و در این جهت شهرداری سبزوار تلاش خود را برای تکمیل آن می کند.
وی ادامه داد: برای رفع گلایه های شهروندان دیواری به منظور جلوگیری از ورود حیوانات در اطراف زمینهای اجرای طرح ساخته شده است.
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار گفت: با توجه به وجود یک گودال بزرگ در محدوده اجرای طرح و جمع شدن آبهای راکد هماهنگی لازم نیز برای خروج این آبها از چاه جذبی شهرداری انجام شده است.ایرنا / 101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.