اخبار سبزوار پيام : خدماتي


اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 25 مهر 1395 / کد مطلب: 11400 / نظرات: 0


نبود چتر بیمه بر سر خدمات روان پزشکی


  رئیس انجمن روان پزشکان ایران با تاکید بر لزوم پوشش بیمه ای خدمات روان پزشکی در ایران گفت: درحال حاضر به غیر از داروهای بیماران روان پریش، هیچ یک از خدمات روان پزشکی پوشش بیمه ای ندارند.

دکتر احمد جلیلی  در نشست خبری سی و سومین کنگره سالانه انجمن علمی روان پزشکان ایران اظهار کرد: مشکل اصلی روان پزشکان و بیماران روانی در ایران نبود پوشش بیمه ای واقعی در این زمینه است؛ این درحالی است که بیماری های روانی نقش اساسی در بروز بیماری های جسمانی دارند.
وی توضیح داد: مطالعات زیادی نشان داده اند که عامل اصلی بروز بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های گوارشی و مغز و اعصاب در بسیاری از موارد بیماری های روانی بوده است؛ بنابراین در صورت درمان به موقع بیماری های روانی که یکی از الزامات آن پوشش بیمه ای هزینه های درمانی آن است، می توان از بروز اینگونه بیماری های مزمن پیشگیری کند.
جلیلی ادامه داد: به عنوان نمونه بیمه ها هزینه های سنگین جراحی های مغز را می پردازند اما از پرداخت هزینه های اندک روان پزشکی که می تواند از بروز بیماری های حاد مغزی پیشگیری کند، ممانعت می کنند.
جلیلی با تاکید بر لزوم درمان بیماری های روانی برای پیشگیری از بیماری ها اظهار کرد: امروزه موضوع مهم در روان پزشکی، روان پزشکی جامعه نگر است به این معنا که باید تلاش شود به جای اینکه بیماران به روان پزشکان مراجعه کنند، روان پزشکان به میان مردم بروند و با شناسایی بیماران نیازمند و درمان به موقع آنها از بروز بسیاری از تبعات اجتماعی و خانوادگی آن پیشگیری کنند.
رئیس انجمن روان پزشکان ایران خاطرنشان کرد: حدود 25 درصد جوامع مختلف به نوعی به بیماری های روانی مانند پرخاشگری، بی حوصله گی، اختلالات خواب و عصبانیت مبتلا هستند که نیاز به درمان های پزشکی دارند.
جلیلی افزود: 80 درصد این بیماران به درمان های دارویی و 20 درصد به درمان های غیردارویی نیاز دارند.
دکتر محسن رحیم نیا دبیر اجرایی کنگره انجمن روان پزشکان نیز در این نشست بر لزوم مشارکت روان پزشکی در پزشکی عمومی تاکید کرد و گفت: پزشکان با این مشارکت بهتر می توانند بیماران را درمان کنند و بیماران نیز زودتر به درمان واقعی می رسند.
وی افزود: درحال حاضر در برخی بیمارستان ها روان پزشکان و بخش های مربوط به درمان های روان پزشکی وجود دارد اما باید این مشارکت به همه بیمارستان ها گسترش یابد.
رحیم نیا همچنین با تاکید بر اینکه حوزه بهداشت روان به کارگروهی میان تخصص های مختلف مانند روان پرستار، روان پزشک عمومی و مددکار اجتماعی نیاز دارد و ادامه داد: اگر جایگاه این تخصص ها مشخص باشد، می توانند در یک هم افزایی به یاری هم بیایند.
دبیر اجرایی سی و سومین کنگره انجمن روان پزشکان ایران در مورد برنامه های این کنگره گفت: جایزه دکتر داویدیان به روان پزشکان جوان برای ارائه ایده خاصی در حوزه روان پزشکی و همچنین تقدیر از دکتر مهدی بیگلری به عنوان پیشکسوت حوزه روان پزشکی کشور از جمله برنامه های این کنگره است.ایرنا /101




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.