اخبار سبزوار پيام :


اخبار » / تاریخ خبر: 19 مهر 1395 / کد مطلب: 11374 / نظرات: 0


خاوری همچنان تحت تعقیب اینترپل است


در پی انتشار خبری مبنی بر خروج نام محمودرضا خاوری از لیست اینترپل (پلیس بین‌الملل)، سخنگوی ناجا توضیحاتی در این رابطه ارائه کرد.

سردار سعید منتظرالمهدی گفت: اصولاً برای متهمانی که تحت تعقیب هستند و محل اقامتشان معلوم نیست، از سوی اینترپل اعلان قرمز صادر می‌شود و همچنین مشخصات آنها بر روی پورتال عمومی سازمان اینترپل ثبت می‌شود اما به محض اینکه محل اقامت این افراد مشخص شده و به تأیید اینترپل می‌رسد، مشخصاتش از روی پورتال حذف می‌شود.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه در این مرحله بین اینترپل و پلیس کشور مربوطه ارتباط برقرار می‌شود، ادامه داد: با برقراری این ارتباط به‌طور خودکار نام این افراد از روی پورتال عمومی برداشته می‌شود.

منتظرالمهدی با تاکید براینکه این اقدام به معنی حذف نام متهم تحت تعقیب از لیست تعقیب سازمان اینترپل نیست، گفت: بنابراین اعلان قرمز محمودرضا خاوری به قوت خود باقی است و از لیست اینترپل حذف نشده و از نظر قانونی و حقوقی در سیستم‌های داخلی اینترپل که با یکدیگر ارتباط دارند، تحت تعقیب بودنِ این فرد پابرجاست.

 محمودرضا خاوری، مدیرعامل وقت بانک ملی در دولت محمود احمدی‌نژاد و از متهمان اصلی اختلاس 3000 میلیاردی در دولت اوست که سال‌هاست به کشور کانادا متواری شده است.101/ایسنا






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.