اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 مهر 1395 / کد مطلب: 11372 / نظرات: 0


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: اتفاق نظر تمام اعضای کمیسیون آموزش مجلس برای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اتفاق نظر تمام اعضای این کمیسیون برای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس ، در خصوص وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: دو بار با مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان شامل مدیرعامل و هیأت مدیره آن جلسه گذاشتیم، یعنی آنها به همراه وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش مجلس دعوت شدند و گزارشی از عملکرد صندوق در این کمیسیون ارائه شد.

وی با بیان اینکه پس از ارائه گزارش مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان،‌ اعضای کمیسیون به این نتیجه رسیدند که باید تحقیق و تفحص از این صندوق باید صورت گیرد، گفت: این درخواست در اختیار هیأت رئیسه مجلس است و آنها چون درخواست متعددی برای طرح در صحن علنی مجلس دارند، این موضوع در نوبت مطرح شدن در صحن علنی مجلس است که اگر مصوب شود دوباره به کمیسیون آموزش مجلس باز می‌گردد و بلافاصله گروه تحقیق و تفحص تشکیل شده و تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را آغاز می‌کنیم.

میرزاده ادامه داد:‌ ما به عنوان نماینده مردم و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با جدیت پیگیر موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان خواهیم بود و فکر نمی‌کنم در نهایت برای فرهنگیان مشکل حادی ایجاد شود زیرا اگر تخلفی صورت گرفته باشد، مراجع قانونی با آن برخورد می‌کنند و نباید این دغدغه در میان فرهنگیان باشد که حامی ندارند و بدانند مجلس و کمیسیون پیگیر مشکلات آنها هستند.

وی در خصوص بازداشت 5 نفر مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: این موضوع به مراجع قضایی مربوط است و کمیسیون در آن وارد نمی‌شود؛ آنچه مسلم است تعدادی از نمایندگان طبق قانون درخواست تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را داشتند که در کمیسیون مطرح شد و پس از ارائه توضیحات و گزارش، اعضای کمیسیون به اتفاق آراء و به صورت 100درصد به این نتیجه رسیدند که ضروری است که تحقیق و تفحص انجام شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به این دولت و آن دولت نیست، گفت: از زمان تشکیل صندوق که 20 سال می‌گذرد تا کنون این صندوق به این شکل مورد بررسی قرار نگرفته است و ضروری است تا بررسی شود که چه اتفاقی در آن افتاده است و به فرهنگیان گزارش واقعی ارائه شود.

وی با بیان اینکه قطعاً تحقیق و تفحص به سود فرهنگیان خواهد بود، گفت: یکی از بندهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان بود که تمام این موارد در کمیسیون بررسی شد و پس از آن، پرونده استیضاح در اختیار هیأت رئیسه مجلس قرار داده شد.

میرزاده اضافه کرد: هیأت رئیسه در نظر داشت طرح استیضاح را اعلام وصول کند اما به جهت اینکه برخی از نمایندگان امضایشان را پس گرفتند، زیرا از توضیحات وزیر قانع شدند یا نیاز به بررسی بیشتر داشتند، این موضوع توسط هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول نشد.101/





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.