اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 مهر 1395 / کد مطلب: 11366 / نظرات: 0


62 درصد موسسات قرآنی در غرب خراسان رضوی فعالند


رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: 24 موسسه قرآنی در شهرستان های سبزوار، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی تشکیل شده که 15 موسسه از این تعداد فعالند.
حجت الاسلام سید محمد جواد سجادی نژاد روز یکشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در سبزوار افزود: طی 6 ماه گذشته بیش از 170 دوره آموزشی و محفل انس با قرآن کریم در این سه شهرستان برگزار شد.
وی اظهار کرد: هم اکنون 36 روحانی زیر نظر این سازمان در 20 روستای بیش از 200 خانوار این سه شهرستان مستقر هستند.
وی گفت: در 23 روستای بیش از 200 خانوار این شهرستان ها به دلیل نبود خانه های عالم، روحانی مستقر نشده است.
حجت الاسلام سجادی نژاد افزود: با حمایت های خیران، دهیاری ها و سازمان تبلیغات اسلامی 40 خانه عالم در روستاهای این سه شهرستان احداث یا در مرحله تکمیل قرار دارد.
وی اظهار کرد: امسال اعتباری برای احداث خانه عالم در روستا به این اداره اختصاص داده نشده و اعتبارات اندک تخصیص یافته صرف حفظ و نگهداری خانه های عالم موجود می شود.
وی گفت: شهرستان های سبزوار، خوشاب و داورزن نیاز به استقرار 100 روحانی دارند.
حجت الاسلام سجادی نژاد افزود: 250 تشکل و هیات مذهبی در این سه شهرستان ساماندهی و برای 80 مداح نیز کارت شناسایی صادر شده است.
وی ادامه داد: به منظور کاهش آسیب های فرهنگی و مذهبی، بازرسان شورای هیات های مذهبی شهرستان بر اجرای برنامه های فرهنگی این هیات ها نظارت دارند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: با هماهنگی دستگاه های انتظامی و امنیتی با مداحانی که مطالب مغایر با مبانی دین را در مراسم عزاداری و دیگر مراسم مطرح کنند، برخورد می شود.
وی افزود: در این راستا یک مداح زن شناسایی و پرونده و کارت شناسایی وی باطل شد.
وی اظهار کرد: طی 6 ماه گذشته 60 برنامه گفتمان دینی با همکاری ادارات آموزش و پرورش در مدرسه های این سه شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام سجادی نژاد گفت: 80 روحانی زیر نظر این اداره برای برگزاری نماز جماعت در مدرسه ها و ادارات شهرستان سبزوار سازماندهی شده اند.
وی ادامه داد: 9 هسته فرهنگی جوانان نیز با محوریت روحانیان در روستاهای این سه شهرستان تشکیل شده که وظیفه آنها شناسایی مشکلات و ظرفیت های فرهنگی در روستای محل سکونت است.
وی به ساماندهی 20 همیار تبلیغ در 6 ماه گذشته اشاره کرد و افزود: سالانه 500 روحانی در ایام خاص سال برای تبلیغ به روستاها و مراکز فرهنگی این سه شهرستان اعزام می شوند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.