اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 مهر 1395 / کد مطلب: 11365 / نظرات: 0

معاون استاندار خراسان رضوی :


زمینه سازی ایجاد110 هزار فرصت شغلی جدید / رضایتمندی مردم خراسان رضوی از امنیت موجود بیش از میانگین کشوری است


زمینه سازی ایجاد110 هزار فرصت شغلی جدید  رضایتمندی مردم خراسان رضوی از امنیت موجود بیش از میانگین کشوری است  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت : با راه اندازی واحدهای صنعتی و اقتصادی رو به اتمام در استان 110 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.
سید جواد حسینی  در نشست خبری افزود : کارخانه سنگان خواف، فولاد نیشابور و 470 طرح اقتصادی دیگر مراحل پایانی کار خود را طی می کند و به زودی بهره برداری می شوند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته هم 27 هزار و 203 فرصت شغلی جدید ایجاد شده است، اظهار کرد: دولت یازدهم با تنگناهای شدید اقتصادی بویژه محدودیت ها ومشکلات گسترده ای در زمان تحویل دولت از جمله استقراض بیش از اندازه، نقدینگی بسیار بالا و تورم بالای 40 درصد ؛ رشد منفی اقتصادی و شرایط رکود تورمی و عدم تحقق فرصت های ی شغلی در دولت قبل مواجه بود ولی همه همت خود را به کار بست .
وی اظهار کرد : در دولت قبل در هشت سال فقط 500 هزار فرصت شغلی ایجاد شده بود در حالی در سال پایانی دولت قبل از آن ( دولت هشتم ) بیش از 750 هزار شغل ایجاد شد و امروز هدفگذاری دولت یازدهم بر ایجاد یک میلیون اشتغال در سال است.
حسینی با بیان اینکه نرخ بیکاری در خراسان رضوی دو درصد بیش از میانگین کشوری است، عنوان کرد: این وضعیت حاصل وضعیت نامناسب گذشته است و این رقم کاهش محسوسی خواهد داشت.
وی ادامه داد : امروز خراسان رضوی هفت درصد واحدهای صنعتی، هشت درصد اشتغال کشور را با شش درصد سرمایه گذاری به خود اختصاص داده است و توجه بیشتر به این حوزه از جمله ضرورت هاست.
به گفته وی ، امروز 200 هزار نفر در بخش صنعت استان با سرمایه 10 هزار میلیارد تومانی مشغول هستند و می توان بخشی از اشتغال را با تقویت این بخش و احیای واحدهای نیمه تعطیل و نیمه تمام محقق نمود.

*نگاه ما بر تغییر فرمانداران نیست
وی در خصوص تغییر فرمانداران هم گفت : در حال حاضر دو فرماندار خوشاب و نیشابوربه صورت سرپرستی اداره می شوند که قبل از انتخابات تعیین تکلیف می شوند.
وی عنوان کرد: از چهار- پنج ماه مانده به انتخابات جابه جایی صورت نخواهد گرفت ضمن آنکه نگاه ما در این شرایط بر تغییر فرمانداران نیست ولی اگر در ارزیابی عملکردها ضرورتی ایجاب کند این تغییر صورت خواهد گرفت.
معاون استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: از بعد تقسیمات کشوری 44 مورد داریم که شش بخش به شهرستان و 13 دهستان به بخش و 25 روستا که به شهر قرار است تبدیل شود که در وزارت کشور دست بررسی است و سه فرمانداری هم به فرمانداری تربت جام، قوچان و مشهد نیز به فرمانداری ویژه ارتقا می یابد.

*93 درصد مردم استان از امنیت موجود در استان رضایت دارند
معاون استاندارخراسان رضوی گفت: بیش از 93 درصد مردم استان از امنیت حاصل شده در استان بر اساس یک نظرسنجی صورت گرفته ابراز رضایت کردند که 5 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
وی عنوان کرد :بر این اساس آمار در سال 94 در مقایسه با سال 93 در استان میزان سرقت های مهم دو رتبه و شرارت ها 9 رتبه و آمار تجاوز به عنف نیز 9 رتبه کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: این امر با انجام وظیفه دستگاه های امنیت ساز و رویکرد ساختاری در امنیت محقق شد و در نتیجه این تلاش ها شورای تامین استان در دوسال اخیر به صورت مستمر رتبه برتر را در کشور از آن خود کرد.
وی در بعد امنیتی با بیان اینکه امروز نسبت به نسبت به سال 92 ، طول جاده های مرزی 20 درصد افزایش دارد چنانکه 17،5 کیلومتر جاده مرزی با 50 میلیارد ریال اعتبار ایجاد شده است.
وی انسداد مرز با سیم های تیغه دار با اعتبار دو میلیارد و 600 میلیون ریال را دارای رشد 18 درصدی عنوان و ذکر کرد :
25 درصد برق رسانی به پاسگاه های مرزی شرق کشور با رقم اعتباری 3،5 میلیارد ریال افزایش یافت و آبرسانی به پاسگاه ها با 40 میلیارد ریال هزینه انجام شد.
به گفته وی ، رویکرد استان در تامین امنیت مرزها با وجود 834 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و ترکمنستان بسیار جدی است .
وی عنوان کرد: خراسان رضوی هفت شهر مرزی با 900 هزار نفر جمعیت دارد که از این جهت چهارمین استان مرزی کشور است و دارای تنوع قومی و مذهبی و وجود مراکز حساس ، 235 مرکز آموزش عالی و 302 هزار دانشجو وچند صدهزار تبعه خارجی، به اندازه هشت استان جمعیت دانش آموزی ، نمایندگی ها و کنسولگری های خارجی می باشد .
وی تصریح کرد :باتوجه به همه این حساسیت ها استان در معرض انواع تهدیدها چون اشرار، سلفی ها و تکفیری ها ، معاندین و تهدیدهای ناشی از اختلافات قومی و مذهبی ومانند آن است اما با رویکرد ساختاری و مردم پایه و اجتماع مدار امروز امنیت قابل قبولی در استان حاکم است.
وی با بیان اینکه اولویت های اصلی استان تحقق اقتصاد مقاومتی، کاهش آسیب های اجتماعی، تکریم ارباب رجوع و امنیت است ، گفت: نگاه ما به امنیت ساختاری است نه سبب شناسانه و از این رو آن را محصول اجتماعی می دانیم که همه در آن دخیل هستند .
وی اظهار کرد: در این راستا باید نخست رویکرد اجتماعی به آسیب ها داشته باشیم و نگاه پیگیری را مقدم بر درمان بدانیم وجرایم خشونتی مقدم بر سایر جرایم هستند و باید به طورجد مورد توجه قرار گیرند و در این راستا ایجاد نشاط اجتماعی عامل کاهنده این جرایم خواهد بود.

*رضایت 84 درصدی مردم استان از نوع مواجهه دولت با گروههای مذهبی و قومی
وی رویکرد دولت و مسئولان استان در حوزه سیاسی را بر تقویت وفاق ملی، پرهیز از افراط و تفریط ، رشد روحیه اعتدالگرایی با چهار مولفه افزایش روحیه تعامل و مدارای سیاسی، تکیه بر تعامل به جای تقابل، اجماع سازی به جای تفرقه سازی و پرهیز از توهم گرایی متمرکز دانست .
معاون استاندار خراسان رضوی ، افرایش امنیت سیاسی و پذیرش اصل تکثر و تنوع سیاسی در بحث گروه های سیاسی و اقوام را از دیگرمباحث مورد توجه این حوزه دانست و گفت : بر اساس نظرسنجی انجام شده در کشور امروز 84درصد مردم استان از نوع مواجهه دولت با اقوام رضایت دارند که 17 درصد بیش از میانگین کشوری است.
وی در خصوص موضوع انتخابات و سه وظیفه محوری مسئولان در برقراری امنیت و سلامت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم گفت: در خراسان رضوی در انتخابات گذشته مشار کت مردم دو درصد بیشتری از متوسط کشوری بود.
وی افزو : در حوزه سیاسی انتصاب فرمانداران با رویکرد شایسته سالاری، مدیریت کارآمد، شفاف و پاسخگو و پرهیز از افراط و تفریط، قانونمداری، عدالت، اخلاق گرایی و پرهیز از عوام زدگی و دارا بودن شرایط ایثارگری در این دولت انجام گرفت.
به گفته وی، در استان 57 درصد فرمانداران استان فوق لیسانس و سه درصد دکترا ، همچنین90 درصد فرمانداران و بخشداران استان از کارکنان وزارت کشور و 50 درصد افرادی که منصوب شده اند به نوعی وابسته به خانواده ایثارگران می باشند که در این مقوله شاهد رشد 20 درصدی حضور ایثارگران در این سمت ها نسبت به دولت قبل هستیم .
وی میزان رضایتمندی مردم استان از پایبندی این دولت مبانی اخلاقی و اعتقادی و ترویج و تشویق ارزش های انقلابی را بیش از 84 درصد عنوان وذکر کرد: این رقم 11 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه توجه به احزب و فعالیت های سیاسی مبنای عمل دولت ومسئولان استان است، گفت: در این راستا نخستین خانه احزاب در استان شکل گرفت تا تعامل بیشتری داشته باشند و همگرایی این جریان ها در بحث منافع ملی افزایش یابد.
به گفته وی ، امروز 110 تشکل سیاسی مختلف در استان وجود دارد که 54 مورد آن دارای مجوز رسمی و حق فعالیت رسمی هستند که از این تعداد 27 حزب اصلاح طلب ، 23 مورد اصولگرا و پنج حزب اعتدالی دارای مجوز می باشند.
وی ادامه داد: در عرصه سیاسی هم بر اساس آخرین نظر سنجی انجام شده 72 درصد از عملکرد و رابطه دولت با سایر کشورها و 70 درصد رابطه دولت و مردم ، 68 درصد از جریان پرونده هسته ای اعلام رضایت کرده اند و 72 درصد مردم استان هم نوع نگاه سیاسی دولت را عامل تقویت و ارتقاء موقعیت ایران در جهان دانسته اند که این نشان از رضایت و عملکرد موفق دولت در این عرصه حساس است.
وی عنوان کرد: در عرصه اجتماعی و فرهنگی هم رویکرد دولت افزایش سرمایه و سلامت اجتماعی به منظور کاهش شکاف دولت و ملت، بیشتر شدن امید به آینده و تقویت نهادهای صنفی و مدنی است و در این راستا خراسان رضوی رتبه دوم را در سطح فعالیت های اجتماعی در دولت یازدهم به خود اختصاص داده است.
وی با با یادآوری توسعه سمن ها به عنوان یکی از رویکردهای اصلی دولت در جلب مشارکت مردمی گفت : این رویکرد در هشت سیاست تعریف شده است که در این راستا 846 سمن در استان هم اکنون فعال است که نسبت به سال 92 این رقم رشد 15 درصد دارد و از سال 94 تا کنون هم 55 سمن جدید به این تعداد افزوده شده است.
وی با تاکید بر سیاست توسعه کیفی سمن ها هم گفت: در سال 92 فقط در پنج حوزه خیریه و سلامت مانند آن سمن ها فعال بوده اند ولی در این دولت این زمینه ها به 17 قلمرو شامل علمی، کشاورزی، تحیکم خانواده، عمران و آبادانی، گردشگری و محیط زیست و بشردوستانه و آسیب های اجتماعی، امور جوانان، ورزشی و زیرساختی و مانند آن افزایش یافته است.
وی تعامل بخش دولتی و غیر دولتی برای واگذاری بخشی از امور به دولت و شبکه سازی ، توانمندسازی و نظارت بر سمن ها را از دیگر محورهای توسعه این حوزه دانست وگفت : این سیاست ها در قالب حمایت، هدایت و نظارت و کفایت تعریف شده و پیگیری می شود.
به گفته وی ، در واقع در این راستا به زودی در کنار خانه احزاب ، خانه تشکل های غیر دولتی استان با عنوان خانه سمن سرا فعال می شود.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.