اخبار سبزوار پيام : خدماتي





اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 17 مهر 1395 / کد مطلب: 11343 / نظرات: 0

استاندار خراسان رضوی


۱۸۵۵ روستای خراسان رضوی دارای اینترنت هستند


استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۸۵۵ روستا در خراسان رضوی دارای اینترنت هستند.
علیرضا رشیدیان صبح امروز در مراسم روز ملی روستا که در ده باف نیشابور برگزار شد، اظهار داشت:  رمز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تمسک جستن به روش امام حسین (ع) و تقلید از واقعه عاشورا بوده و برپا داشتن مراسم عزای سیدالشهدا (ع) در واقع احیا کردن راه و روش امام همام و پرورش فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت است.

وی توجه به روستاها و مناطق عشایری را یکی از روش‌های توزیع عادلانه امکانات وتوسعه متوازن دانست و خاطرنشان کرد: عشایر و روستائیان نقش اصلی را در ایجاد امنیت غذایی برای کشور داشته و باید به آنان اهمیت زیادی داد در همین راستا در 3 سال گذشته 170 میلیارد تومان اعتبار به بخش‌های روستایی در خراسان رضوی اختصاص داده شده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: جذب تسهیلات در بخش روستایی و عشایری بیش از 98 درصد در مقایسه با دوره گذشته رشد داشته و اقدامات انجام شده در حوزه ساماندهی دام نیز در طول 3 سال گذشته نسبت به مدت مشابه در دوره قبل بیش از 200 درصد  افزایش یافته؛ همچنین واحدهای ترویجی و تولیدی عشایری نیز 2 برابر شده است.

رشیدیان با تأکید بر اهمیت تحصیل دانش آموزان عشایر در خراسان رضوی، بیان کرد: 41 کانکس تا پایان امسال برای بهره‌برداری در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا علاوه بر تعداد موجود از آنها نیز برای آموزش جمعیت عشایر استفاده کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان روستایی، اظهار داشت: هم اکنون 1422 خانه بهداشت روستایی در استان فعال بوده که 96 درصد این جمعیت را زیر پوشش خدمات خود قرار داده‌اند.

استاندار خراسشان رضوی بیان کرد: همچنین 2389 روستا معادل 70 درصد جمعیت روستایی از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند هستند و 2167 روستا زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی بوده که در1716 عدد از آنها مجتمع آبرسانی احداث شده است.

رشیدیان بهره‌مندی از خدمات دولت الکترونیک در روستاها را یکی از موضوعات اصلی در دستور کار برشمرد و خاطرنشان کرد:  در این راستا در خراسان رضوی 1533 روستا دارای سامانه دهیاری بوده و 2670 روستا از خدمات تلفن ثابت بهره‌مند هستند و 2417 روستا خدمات تلفن همراه داشته و علاوه بر  این 1855 روستا دارای اینترنت بوده و برای 858 روستا در خراسان رضوی نیز این شبکه در حال احداث است./ تسنیم





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.