اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 مهر 1395 / کد مطلب: 11332 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار:


فعالیت های فرهنگی باید در مسیر گسترش امید و نشاط اجتماعی باشد


فعالیت های فرهنگی باید در مسیر گسترش امید و نشاط اجتماعی باشد معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: برای مهار خشونت و نزاع در جامعه باید فعالیت های فرهنگی در مسیر گسترش امید و نشاط اجتماعی قرار گیرد.
احمد برادران روز چهار شنبه در مراسم تجلیل از رابطان فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) سبزوار افزود: خشونت و نزاع به عنوان 2 آسیب اجتماعی مهم در جامعه گسترش پیدا کرده و دستگاه های فرهنگی وظیفه مهمی در کنترل این آسیب های اجتماعی دارند.
وی اظهار کرد: خانواده ها و آموزش و پرورش باید با تعلیم و تربیت فرزندان بر اساس سبک زندگی ایرانی - اسلامی در کاهش آسیب های اجتماعی نقش ایفا کنند.
وی گفت: با اینکه موضوع گسترش نشاط و شادابی در جامعه به دغدغه ای مهم برای مسئولان کشور تبدیل شده اما برخی در مسیر افزایش خشونت در جامعه قدم برمی دارند.
برادران افزود: افزایش معتادان، نزاع دسته جمعی، کاهش سن مصرف مواد مخدر، افزایش مصرف مواد مخدر بین بانوان از مهمترین آسیب هایی است که ریشه در کاهش امید، نشاط و شادابی در جامعه دارد.
وی اظهار کرد: رسانه های جمعی از جمله صدا و سیما به نحو مطلوب به موضوع کاهش آسیب های اجتماعی نمی پردازند و مشغول مسائل حاشیه ای هستند.

*30 هزار دانش آموز زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی
قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: 30 هزار دانش آموز زیرپوشش خدمات این نهاد در استان هستند.
حبیب الله آسوده افزود: برگزاری اردوهای تفریحی در ایام مختلف سال، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و آموزشی به دانش آموزان از خدماتی است که توسط این نهاد به دانش آموزان ارائه می شود.
وی اظهار کرد: دستگاه های فرهنگی برای تعلیم مهارت های زندگی و تربیت اخلاقی دانش آموزان باید از سوی آموزش و پرورش حمایت شوند.
وی گفت: ماهیانه 700 هزار ریال به خانواده مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می شود که پاسخگوی نیازهای آنان نیست.
در این مراسم از 35 رابط فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) قدردانی شد.
148 هزار خانوار با جمعیت 400 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی قرار دارند./ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.