اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 14 مهر 1395 / کد مطلب: 11329 / نظرات: 0

رئیس دانشگاه فناوری های نوین سبزوار خبر داد


فعالیت 10 شرکت دانش بنیان در دانشگاه فناوری های نوین


فعالیت 10 شرکت دانش بنیان در دانشگاه فناوری های نوین

حسین جلیلوند در مراسم استقبال از دانشجویان جدید دانشگاه فناوری های نوین سبزوار با اشاره به جذب بالغ بر 100 دانشجوی جدید در آغاز سال تحصیلی ، اظهار کرد: با جذب این میزان دانشجو میزان کلی دانشجویان این دانشگاه به بیش از 800 دانشجو رسیده است و در امسال نیز در ترم چهارم دانشگاه فناوری های نوین قرار داریم بنابراین نخستین دوره دانشجویان فارغ التحصیل می شوند.

وی با بیان اینکه تراز ورودی و خروجی دانشجویان باید بگونه ای برنامه ریزی شود تا دانشگاه به نقطه رشد برسد ، افزود: با خروج دانشجویان دانشگاه فناوری های نوین میزان ورودی های جدید نیز افزایش می یابد لذا با خروج هر دانشجو به همان میزان دانشجو پذیرش می شوند.

رئیس دانشگاه فناوری های نوین سبزوار ادامه داد: براساس برنامه ریزی های راهبردی دانشگاه کیفیت آموزشی در حال افزایش است و در هرم اعضای هیئت علمی 30 درصد آنها دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و 70 درصد دیگر دارای مدرک دکتری هستند .

جلیلوند با اشاره به فعالیت های پژوهشی دانشگاه فناوری های نوین ، بیان کرد: ابتدای فعالیت دانشگاه تاکنون با هماکاری مسئولان شهرستان سبزوار تحولی عظیم در برنامه های پژوهشی ایجاد شده است و دو عضو هیئت علمی این دانشگاه در مجامع بین المللی حضور پیدا کرده و مقالات خود ارائه داده اند بنابراین فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه فناوری های نوین باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی باتاکید بر تاثیر گذاری بی بدیل دانشگاه های فناوری های نوین در ایجاد اشتغال و فعالیت های اقتصادی ،  عنوان کرد: مرکز رشد و توسعه دانشگاه با حضور 10 شرکت دانش بنیان مشغول به فعالیت است و این شرکت ها می توانند در معرفی ایده های پژوهشی و اجرای آن نقش مهمی داشته باشند.

جلیلوند خواستار حمایت و کمک رسانی مراکز علمی شهرستان سبزوار برای توسعه دانشگاه فناوری های نوین سبزوار شد و تصریح کرد: فعالیت دانشگاه های فناوری های نوین هیچگاه تهدیدی برای کشور نخواهد بود بلکه باید این دانشگاه به فرصت تبدیل شود و در سال های گذشته به دلیل عدم نگاه حمایتی توجهات به این دانشگاه محدود بوده است.

وی میزان قرارداد های واحد های فناوری دانشگاه فناوری نوین سبزوار را بالغ بر 670 میلیون تومان پیش بینی کرد و گفت: 60 درصد تعتبارات جاری دانشگاه باید در طرح های پژوهشی مورد استفاده قرار گیرد و باید این میزان قرارداد تحقق پیدا کند.

رئیس دانشگاه فناوری های نوین سبزوار با اشاره به جذب محدود دانشجو در دانشگاه فناوری های نوین سبزوار ، یادآورشد: به دلیل اینکه نتوانستیم رشد جدیدی را به این دانشگاه اضافه کنیم جذب دانشجو محدود شده است و اکنون دانشجویان در قالب رشته های گذشته جذب شده اند.

 

*حمایت فرمانداری سبزوار از حوزه های پژوهشی و ارتباط با صنعت دانشگاه

معاون عمرانی فرماندار سبزوار نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه مهم ترین وظیفه دانشگاه های فناوری های نوین ارائه علم ، دانش و آموزش شیوه های کسب ثروت در جامعه است ، تصریح کرد: فرمانداری سبزوار نیز وظیفه دارد تا حوزه های پژوهشی و ارتباط با صنعت بستر های مورد نیاز را فراهم کند.

حسین شاد با اشاره فلسفه ایجاد دانشگاه های فناوری های نوین در وزارت علوم ، افزود: دانشگاه فناوری های نوین به موضوع مهارت و علم آموزی توجهات بسزایی دارد تا بتواند دانشجویانی را تربیت کند که در حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی نقش آفرینی کنند.

*رتبه نخست تامین امنیت شهرستان سبزوار در استان

فرمانده انتظامی سبزوار نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: برای افزایش امنیت دانشجویان دانشگاه فناوری های نوین یک ایستگاه پلیس در محدوده این دانشگاه ایجاد می شود تا به دلیل فاصله دانشگاه از شهر دانشجویان بتوانند با آرامش بیشتری به ادامه تحصیل بپردازند.

سید محمد هاشم‌زاده هاشمی با بیان اینکه مهم ترین هدف دشمنان نفوذ در بین دانشجویان دانست و عنوان کرد: با بررسی های صورت گرفته بسیاری از مراکز توزیع مواد مخدر در اطراف مراکز دانشگاهی و مدارس حضور دارند.

وی با اشاره به رتبه نخست تامین امنیت شهرستان سبزوار در استان ، یادآورشد: اکنون بالغ بر 40 واحد گشتی در سطح شهر وظیفه تامین امنیت شهروندان را برعهده دارند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.