اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 6 مهر 1395 / کد مطلب: 11309 / نظرات: 0


افزایش 35 درصدی اعتبارات ماده 180 سبزوار


افزایش 35 درصدی اعتبارات ماده 180 سبزوار معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت:اعتبارات ماده 180 این شهرستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 35 درصد افزایش یافت.
 احمد برادران دوشنبه شب در نشست شورای اداری سبزوار افزود: امسال 160 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 180 به این شهرستان اختصاص داده شد که برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام هزینه می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: مقدمات اجرای سرشماری نفوس و مسکن فراهم شده و هم اینک 892 نفر برای شرکت در این طرح ثبت نام کرده اند که از بین این افراد 109 نفر در مناطق شهری و روستایی سبزوار برای اجرای این طرح به کار گیری می شوند.
وی ادامه داد: برنامه ریزی و فعالیت اجرایی کشور نیازمند آمار و اطلاعات درست است که این مهم با مشارکت همگانی مردم و اجرای دقیق سرشماری محقق می شود.
برادران اظهارکرد: امسال برای نخستن بار سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش نوین اینترنتی اجرا می شود که در این راستا مدیران و مسئولان شرایط ثبت نام اینترنتی برای کارکنان در محل ادارات را فراهم کنند.
فرماندار ویژه سبزوار گفت: کارگروه اقتصاد مقاومتی در شهرستان تشکیل و تاکنون سه نشست با حضور مدیران و مسئولان ادارات در این زمینه برگزار شده است.
برادران ادامه داد: در این کارگروه مصوبات مختلفی در راستای بومی سازی شاخص های 24 گانه اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده است و بر این اساس مهمترین اولویت کاری مسئولان نیز اجرای این مصوبات است.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: در 2 سال گذشته 16 طرح آموزشی شامل احداث مدرسه و نماز خانه با 47 میلیارد ریال اعتبار توسط خیران مدرسه ساز در این شهرستان اجرا شد.
مرتضی بینش گفت: 10 طرح دیگر آموزشی نیز از محل کمک های خیران مدرسه ساز در این شهرستان اجرا شد که به زودی به بهره برداری می رسد.
سردار داج لری فرمانده تیپ 47 مهندسی سلمان نیز در این نشست بر ضرورت فراگیری فرهنگ دفاع مقدس و حفظ یاد و خاطره شهیدان در جامعه تاکید کرد.
سعید جلیلوند رئیس دانشگاه فناوری های نوین نیز گفت: در سال گذشته 12 میلیارد ریال طرح پژوهشی توسط دانشجویان و استادان این دانشگاه در زمینه های مختلف صنعتی، گردشگری و فرهنگی اجرا شد.
وی افزود: این دانشگاه با 810 دانشجو در 6 رشته فعالیت می کند.منبع ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.