اخبار سبزوار پيام : حوادث





اخبار » حوادث / تاریخ خبر: 6 مهر 1395 / کد مطلب: 11308 / نظرات: 0


افزایش 40 درصدی حوادث جاده ای در غرب خراسان رضوی


افزایش 40 درصدی حوادث جاده ای در غرب خراسان رضوی
 معاون مدیر عامل و رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: حوادث نیمه اول امسال در جاده های شهرستان های سبزوار و داورزن نسبت به مدت مشابه پارسال 40 درصد افزایش داشت.
محمد علی جباری ثانی افزود: در نیمه نخست امسال 181 حادثه در جاده های این 2 شهرستان رخ داد که منجر به فوت 99 نفر و مجروح شدن 266 نفر شد.
وی به همکاری 2 هزار و 400 نفر روز نجاتگر و امدادگر داوطلب با این جمعیت اشاره کرد و گفت: در این مدت به 606 بیمار و در راه مانده توسط پایگاه های امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر سبزوار خدمات پزشکی و اسکان اضطراری ارائه شد.
وی اظهار کرد: مدت زمان انجام ماموریت های امداد و نجات توسط نجاتگران و امدادگران این جمعیت هفت دقیقه است.

*کمک 750 میلیون ریالی خیران
رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار افزود: از ابتدای امسال تاکنون خیران 750 میلیون ریال در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی به نیازمندان، برپایی سفره های افطار و کمک به دانش آموزان بی بضاعت به این جمعیت اهدا کرده اند.
وی ادامه داد: همچنین در راستای ارائه خدمات پزشکی رایگان سه کاروان سلامت به مناطق محروم و روستایی شهرستان های خوشاب و داورزن اعزام شد.
وی گفت: مجمع خیران جمعیت هلال احمر سبزوار نیز با حضور معتمدان و مسئولان این شهرستان تشکیل شد که زمینه برای جذب خیران در شهرستان را فراهم می کند.
جباری ثانی افزود: 2 هزار متر زمین به ارزش 2 میلیارد ریال نیز توسط خیران برای احداث شعبه جمعیت هلال احمر در شهرستان داورزن اختصاص یافته است.

* ساخت 64 قطعه دست و پای مصنوعی در سبزوار
رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار اظهار کرد: مرکز ساخت دست و پای مصنوعی جمعیت هلال اهمر سبزوار از ابتدای امسال تاکنون به 64 نفر از افراد نیازمند خدمات ارائه کرده است.
وی ادامه داد: طی نیمه اول امسال یک هزار و 200 نفر در دوره های کمک های اولیه، پایه داوطلبی، مومی امداد و نجات، تخصصی و خادم (خانواده آموزش دیده در هنگام مخاطرات) آموزش های لازم را فراگرفته اند.
هم اکنون چهار پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر با 6 دستگاه آمبولانس و خودرو نجات در جاده های شاهرود - سبزوار - نیشابور و سبزوار - بردسکن به زائران و مسافران خدمت می کنند.
همچنین 2 درمانگاه نیز در پایگاه های امداد و نجات جاده ای شهدای کاهک و شهید حسینی مهری این شهرستان فعال است.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.منبع ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.