اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 29 شهريور 1395 / کد مطلب: 11292 / نظرات: 0


پرداخت 90 میلیارد ریال تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در غرب خراسان رضوی


 مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار گفت: از سال 1393تاکنون90 میلیارد ریال در قالب 600 فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به متقاضیان در شهرستانهای سبزوار، خوشاب و داورزن پرداخت شده است.
سیدمجید نجاتی افزود: این تسهیلات هر یک به مبلغ 150 میلیون ریال برای ساخت، بهسازی و مرمت خانه در اختیار روستانشینان قرار گرفت.
وی ادامه داد: علاوه بر این تسهیلات به مددجویان روستایی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و خانواده های دارای 2 معلول زیر پوشش سازمان بهزیستی هم به ترتیب 100 و 180 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض مقاوم سازی پرداخت شده است.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار گفت: 80 درصد منازل روستایی در شهرستان خوشاب غیرمقاوم است که این رقم در شهرستانهای داورزن و سبزوار به 87 درصد می رسد.
وی افزود: امسال جهت فراهم سازی زمینه برای احداث، مقاوم سازی، مرمت و بهسازی این واحد های مسکونی تسهیلات تا سقف 200 میلیون ریال افزایش می یابد.
نجاتی ادامه داد: با همکاری دهیاران برای 2 هزار و 163 واحد مسکونی در روستاهای این سه شهرستان سند مالکیت صادر و به مالکان تحویل داده شده است.

* بهره مندی روستاهای بالای 20 خانوار از طرح هادی
مدیر بنیاد مسکن سبزوار همچنین گفت: 233 روستای بالای 20 خانوار در سه شهرستان تحت پوشش از مزایای طرح هادی بهره مند شده اند.
وی افزود: میانگین اجرای طرح هادی در شهرستان سبزوار 24 درصد، داورزن 35 درصد و در خوشاب 23 درصد است.
نجاتی ادامه داد: افق اجرای این طرح در روستاها 10 ساله است که بر این اساس طرح هادی 32 روستا در این شهرستانها بازنگری شده است.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار در ادامه گفت: همچنین
طرح ساخت 130 واحد مسکونی در روستای خسروجرد بخش مرکزی سبزوار و روستای صدخرو بخش باشتین شهرستان داورزن در حال اجرا است.
وی افزود: با همکاری مجمع خیران مسکن ساز نیز طرح شش واحد مسکن ویژه مددجویان دارای 2 معلول اداره بهزیستی سبزوار در حال اجرا است که 70 درصد پیشرفت دارد.
نجاتی ادامه داد: برای هر یک از این واحدها یک میلیارد و 50 میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن، اداره بهزیستی و آورده مددجویان اختصاص می یابد.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.