اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 24 شهريور 1395 / کد مطلب: 11269 / نظرات: 0


کمک 49 میلیارد ریالی خیرین سبزواری برای ساخت مدرسه


کمک 49 میلیارد ریالی خیرین سبزواری برای ساخت مدرسه  معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: خیران مدرسه ساز از ابتدای سال 92 تاکنون 49 میلیارد ریال برای احداث آموزشگاه و تامین تجهیزات مدارس به این مدیریت کمک کرده اند.
مرتضی بینش روز چهارشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در سبزوار افزود: در این مدت با کمک خیران بیش از 90 آموزشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح شهرستان احداث شده است.
وی دامه داد: بیش از 70 آموزشگاه در شهرستان فرسوده و در آستانه تخریب قرار دارند که 40 درصد از میزان مدارس موجود را تشکیل می دهند که از میانگین کشوری بالاتر است.
وی اضافه کرد: حدود 25 درصد از مجموع 278 مدرسه سطح شهرستان 2 شیفته هستند که از این تعداد 50 مدرسه ابتدایی این شهرستان 2 شیفته 2 جنسیتی است.
بینش گفت: آموزش و پرورش سبزوار برای کاهش مدارس 2 شیفته نیاز به احداث 220 کلاس درس جدید دارد.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار خاطرنشان کرد: ساخت 2 مدرسه در محدوده کال عیدگاه و غرب نیروگاه در سکونتگاه های غیر رسمی شهرستان نیز آغاز شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون چهار هزار و 500 خانوار در منطقه مسکن مهر توحید شهر سبزوار سکونت دارند که این موضوع سبب افزایش حدود 400 دانش آموز در این منطقه شده است که اکثر آنها در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.
بینش گفت: وزارت راه و شهرسازی اقدام به ساخت یک مدرسه 12 کلاسه در این منطقه کرده است که طرح با پیشرفت فیزیکی اندکی تحویل آموزش و پرورش سبزوار گردید.
وی ادامه داد: با پیگیری انجام شده و اختصاص چهار میلیارد ریال از ماده 180و کمک سه میلیارد ریالی خیرین زمینه برای تکمیل طرح تا پایان فروردین ماه سال آینده فراهم شده است.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار خاظرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده تمام روستاهای شهرستان از نعمت مدارس ابتدایی بهره مند هستند.
وی با اشاره به فعالیت 110 مدرسه در مقطع ابتدایی در دو بخش مرکزی و روداب شهرستان سبزوار ادامه داد: یکی از مشکلات آموزش و پرورش سبزوار ترک تحصیل دانش آموزان مناطق روستایی در بخش روداب این شهرستان در مقاطع تحصیلی متوسطه است.
بینش گفت: استفاده از فرزندان به عنوان نیروی کار، دور بودن مسیر دانش آموزان از مدارس مقطع متوسطه، تعصبات محلی و ازدواج دختران از دلایل ترک تحصیل در این منطقه است.
وی افزود: ساماندهی مدارس مقاطع متوسطه در روستاهای مرکزی بخش، فعال کردن مدارس شبانه روزی و جابه جایی دانش آموزان از طریق وسایل نقلیه آموزش و پرورش از اقدامات انجام شده برای کاهش میزان ترک تحصیل دانش آموزان در بخش روداب سبزوار است.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: با وجود تلاش های صورت برای حفظ مدارس روستایی در مقاطع متوسطه، چهار مدرسه در این منطقه به دلیل کاهش تعداد دانش آموزان مقطع متوسطه حذف خواهند شد.
بینش اضافه کرد: گرفتن هرگونه هزینه از والدین توسط مدارس خلاف آیین نامه ها و قانون است و بر این اساس به مدارس شهرستان تکلیف شد ضوابط قانونی را رعایت کنند.
وی ادامه داد: در این همین راستا سه مدیر متخلف به مدیریت آموزش و پرورش سبزوار احضار و به آنها تذکرات لازم داده شده است.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار اظهار کرد: برای تامین بخشی از هزینه های مدارس به مشارکت والدین دانش آموزان و خیران نیاز است و کمک های اختیاری آنان از طریق برگزاری نشست های انجمن اولیاء و مربیان جمع آوری می شود.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تعداد چهار هزار و 600 کلاس اولی به جمع دانش آموزان آموزش و پرورش سبزوار اضافه می شوند که در مقایسه با سال تحصیلی گذشته این تعداد 250 نفر افزایش دارد.
وی اجرای طرح هدایت تحصیلی در این شهرستان رایادآور شد و گفت: در این طرح 2 هزار دانش آموز با توجه به معیار علاقه، استعداد، نیاز جامعه و امکانات آموزشی در رشته نظری سازماندهی شده اند.
بینش عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در نظام آموزش و پرورش بی توجهی به توانمندی ها و امکانات محلی و منطقه ای است.
وی گفت: آیین نامه ها و قوانین به صورت متمرکز به استان ها و شهرستان ها از کشور ابلاغ می شود که در این زمینه نظر مدیران و مسئولان آموزش و پرورش، تمرکز زدایی و واگذاری برخی اختیارات به شهرستان ها و مناطق است.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار ادامه داد: امسال طرح پایگاه تغذیه سالم در 177 مدرسه شهرستان اجرا می شود که با هماهنگی مرکز بهداشت سبزوار خوراکی های مجاز و مورد تایید در آن ها توزیع می شود.
وی با اشاره به اعزام یک هزار و 582 دانش آموز به اردوهای راهیان نور و کربلا در سال تحصیلی گذشته افزود: همچنین در این مدت 200 زیارت اولی به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) مشرف شده اند.
51 هزار دانش آموز در 287 مدرسه سبزوار به تحصیل خواهند پرداخت .
4 هزار و 500 آموزگار جامعه فرهنگیان سبزوار را تشکیل می دهند.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.