اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 24 شهريور 1395 / کد مطلب: 11268 / نظرات: 0


پایان مرمت و بازسازی 2 بنای تاریخی در جوین


پایان مرمت و بازسازی 2 بنای تاریخی در جوین  رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جوین گفت: مرمت و بازسازی بخش های فرسوده بقعه امامزاده هفت معصوم کروژده و حمام قدیمی روستای کلاته عرب جوین انجام شد.
محمد طاهریان مقدم افزود: برای مرمت این دو بنا بیش از 250 میلیون ریال با مشارکت دهیاری، بخشداری و انجمن های میراث فرهنگی هزینه شده است.
وی اظهار کرد: مرمت بخش های فرسوده و آسیب دیده بناهای تاریخی موجب حفظ آثار نیاکان و معرفی آنها به عنوان جاذبه تاریخی و گردشگری است.
وی گفت: حمام قدیمی کلاته عرب مربوط به اواخر دوره قاجاریه است که عملیات مرمت و بهسازی آن شامل تعویض آجرهای فرسوده و استحکام بخشی دیوار با مشارکت دهیاری و بخشداری عطاملک انجام شده است.
طاهریان مقدم افزود: مرمت اضطراری بقعه امامزاده هفت معصوم روستای کروژده نیز شامل اندود کاهگل بیرونی بنا، بام سازی و تعویض ناودان ها، با مشارکت دهیاری و شورای این روستا به پایان رسید.
وی اظهار کرد: مقبره امامزادگان کروژده که به هفت معصوم شهرت دارد، از بقاع زیارتی و دارای اهمیت شهرستان جوین است که قدمت آن مربوط به دوره تیموری می باشد.
وی گفت: شهر تاریخی آق قلعه و آرامگاههای سعدالدین حمویه جوینی و خواجه نجم الدین کبری مجموعه گردشگری منطقه بیدخور و سد یام بخشی از بناهای تاریخی طبیعی شاخص شهرستان جوین است.
جوین دارای 69 اثر تاریخی شناسایی شده می باشد که تاکنون 12 مورد آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.