اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 شهريور 1395 / کد مطلب: 11267 / نظرات: 0


63 گروه تعزیه خوان در غرب خراسان رضوی ساماندهی شدند


63 گروه تعزیه خوان در غرب خراسان رضوی ساماندهی شدند علی اکبر دلبری افزود: به طور میانگین در هر گروه تعزیه خوان حدود 6 نفر به اجرای تعزیه می پردازند.
وی اظهار کرد: تعزیه های دو طفلان مسلم، طفلان حضرت زینب (س)، شهادت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع)، امام رضا (ع)، حر، مختار، حضرت فاطمه زهرا (س)، شاه چراغ و حضرت علی اکبر (ع) از تعزیه های معروف و مورد علاقه مردم این شهرستانهاست.
وی گفت: شبیه خوانان این شهرستان ها هرسال در مناسبت های مذهبی و سالروز شهادت ائمه اطهار (ع) به ویژه در ماههای محرم و صفر به تعزیه خوانی می پردازند و برخی از آنها نیز در طول سال به صورت سیار در روستاها و مناطق مختلف این شهرستان ها فعالیت دارند.
دلبری مدت زمان اجرای هر تعزیه را بین چهار تا هفت ساعت عنوان کرد و افزود: نسخه های تعزیه خوانان این شهرستان ها زیر نظر کارشناسان مذهبی بررسی و بازخوانی شده است.
مسئول کانون تعزیه خوانان سبزوار اظهار کرد: از سه سال قبل همه ساله در ماههای محرم و صفر یک گروه تعزیه خوان از این شهرستان برای اجرای تعزیه به کشور افغانستان اعزام می شود.
وی با بیان اینکه این کانون مردمی بوده و نیازمند کمک مسئولان است، گفت: نداشتن سالن مسقف برای اجرای تعزیه در شهر سبزوار یکی از مشکلات تعزیه خوانان این شهرستان می باشد.
وی افزود: تاکنون 280 نفر از تعزیه خوانان این شهرستانها بیمه شده و 118 نفر آنان مستمری بگیر هستند. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.