اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 شهريور 1395 / کد مطلب: 11254 / نظرات: 0


انتقاد فرماندار سبزوار از نقش بی رنگ مسئولان محلی در برنامه ریزی نظام آموزشی


انتقاد فرماندار سبزوار از نقش بی رنگ مسئولان محلی در برنامه ریزی نظام آموزشی  فرماندار ویژه سبزوار گفت: مسئولان استانی و منطقه ای نقشی در تدوین برنامه های نظام آموزش و پرورش به عنوان یک ساختار و نهاد رسمی و سازمانی اجتماعی ندارند زیرا برنامه ها به شکل متمرکز از وزارتخانه دیکته و در سطح مدارس کشور اجرا می شود.
احمد برادران تمرکزگرایی را آفت آموزش و پرورش ذکر و بیان کرد: پیشرفت نظام تعلیم و تربیت کشور در گرو حرکت به سمت تمرکززدایی است.
وی ادامه داد: برنامه ها و سیاستهای راهبردی در وزارت آموزش و پرورش تصویب و برای اجرا به مناطق مختلف کشور ابلاغ می شود لذا نگاه و ایده مدیران محلی و نیازهای منطقه ای در آن لحاظ نمی شود.
فرماندار سبزوار گفت: یکی از فرصتها و زمینه ها برای تمرکززدایی در آموزش و پرورش، شوراهای آموزش و پرورش هستند که شامل مسئولان، شوراهای اسلامی، نمایندگان مدیران و انجمن اولیا است.
وی شوراهای آموزش و پرورش را محل خرد جمعی و تبادل افکار توصیف و بیان کرد: اما این شوراها نیز اختیار لازم را از طرف مدیران عالی برای دور نمودن آموزش پرورش از حالت تمرکزگرایی ندارند.
برادران افزود: امروز با کاهش تعداد دانش آموزان در برخی مناطق روستایی و محروم، کلاسهای درس تعطیل می شوند که یک علت آن سیاستهای تمرگزگرای آموزش و پرورش است.ایرنا.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.