اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 14 شهريور 1395 / کد مطلب: 11243 / نظرات: 0


210 تعاونی در خراسان رضوی تشکیل شد


210 تعاونی در خراسان رضوی تشکیل شد معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در پنج ماه نخست سال 95  تعداد 210 تعاونی در خراسان رضوی تشکیل شده است .
اسدالله امید جیوان شنبه شب در همایش تعاونگران شهرستان سبزوار افزود : درخراسان رضوی 13 هزارو 156 تعاونی وجود دارد که 7 هزار و703 تعاونی آن فعال و 4 هزار و20 تعاونی غیر فعال است که در پی تعیین تکلیف آنها هستیم.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز گفت : تعاونی ها با کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی ارتباط نزدیکی دارد لذا تقویت تعاونی ها گامی  به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی است
حسین مقصودی با بیان اینکه اقتصاد دولتی و خام فروشی نفت یک ضربه اقتصادی  برای کشوراست، افزود :توانمند سازی بخش خصوصی و واگذاری امور به مردم  در راستای اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهار کرد : اتصال سه منبع سرمایه، منابع طبیعی معدنی و نیروی انسانی عامل توسعه، رونق تولید داخلی وکارآفرینی در کشور می شود.
*سهم  6 درصدی تعاون در اقتصاد کشور تا پایا ن برنامه پنجم توسعه
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از اهداف قانون اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی افزایش سهم تعاون در اقتصاد کشور است که این مسئله در برنامه پنجم توسعه محقق نشد.
وی اظهار کرد : رسیدن سهم تعاون به 25 درصد در اقتصاد کشور در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است.
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت : این کمیسیون در صدد ارائه طرحی در مجلس است که با تصویب آن شرکت تعاونی های روستایی متناسب با ظرفیت مناطق روستایی کشور با مشارکت دهیاران ایجاد شود .
 مقصودی گفت :با تشکیل شرکت های تعاونی روستایی پول دهیاری ها تجمیع  ودر یک بانک خاص ذخیره می شود و از محل این سپرده ها علاوه بر سود، به جوانان جویای کار تسهیلات ارائه خواهد شد که عاملی برای تقویت  دهیاریها، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 18 شرکت تعاونی با 258 عضو در زمینه های مختلف در این شهرستان تشکیل شده است.
عقیل مختاری افزود : با تشکیل این تعاونی ها با سرمایه گذاری 677 میلیارد ریال  برای275 نفراشتغال ایجاد شد.
در این مراسم از 35 نفراز تعاونگران نمونه شهرسان سبزوار تقدیر شد .منبع ایرنا .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.