اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 13 شهريور 1395 / کد مطلب: 11240 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


ترویج ازدواج آسان بهترین امربه معروف است


ترویج ازدواج آسان بهترین امربه معروف است امام جمعه سبزوار گفت: ترویج ازدواج های آسان در جامعه بهترین امربه معروف و اقدام فرهنگی است که دستگاه های اجرایی و مردم می توانند به آن بپردازند.
 حجت الاسلام غلامحسین ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: خانواده ها نسبت به گسترش فرهنگ ازدواج آسان مسئول هستند و باید با رفتار خود باعث دلگرمی جوانان برای انجام این سنت الهی شوند.
وی ادامه داد: امروزه ازدواج جوانان سمت و سوی مادی به خود گرفته است و خانواده ها ارزش های مادی را بیش از ارزش های معنوی مورد نظر قرار می دهند.
امام جمعه سبزوار ادامه داد: با گسترش ازدواج در جامعه فساد و بی بندباری های اخلاقی نیز کاهش خواهد یافت.
وی اظهار کرد: مسئولان نیز در زمینه گسترش فرهنگ ازدواج آسان نقش اساسی دارند و باید با برنامه ریزی، جوانان را به این سمت هدایت کنند.
خطیب جمعه سبزوار با یادآوری به تحرکات اخیر نیروهای آمریکایی در خلیج فارس و تذکر نیروی دریایی سپاه به آنها گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همواره آماده برای پاسخ گویی به هر تجاوز و حرکت دشمن هستند.
وی اظهار کرد: آمریکا در شکل گیری داعش و وقوع جنگ های اخیر در منطقه نقش اساسی را دارد اما جمهوری اسلامی ایران با حضور فعال خود در عرصه های سیاسی و نظامی منطقه، نقش های دشمن را خنثی کرده است.
جانشین فرمانده گروه پدافند هوایی امام رضا(ع) نیزدر سخنرانی پیش از خطبه ها گفت: ایران در زمینه تامین تجهیزات پدافند هوایی شامل سامانه های راداری، موشکی، الکترونیکی و دیدبانی به خودکفایی رسیده است.
سرهنگ ستاد علی خلیل آبادی افزود: این تجهیزات توسط شرکت های دانش بنیان داخلی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور ساخته می شود.
وی ادامه داد: هیچ نقطه ای در آسمان ایران از دید نیروهای پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش مخفی نیست و بیش از سه هزار و 700 نقطه در کشور تحت پوشش است.
خلیل آبادی بابیان اینکه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در پشتیبانی از سایر نیروهای مسلح داشت، افزود: ساقط کردن 80 جنگنده شکاری در عملیات والفجر هشت، و حفاظت از سکوی نفتی خارک بخشی از اقدامات پدافند هوایی در آن دوران است.
وی عنوان کرد: براساس اعلام موسسات علوم نظامی خارج از کشور، آسمان ایران و پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) به عنوان امن ترین آسمان و قوی ترین مدافع هوایی در خاورمیانه شناخته شده است.
خلیل آبادی عنوان کرد: کشورهای خارجی هیچ تعارفی با جمهوری اسلامی در زمینه نظامی ندارند و اعتراف آنها نشان از اقتدار نظامی و توان بازدارندگی نیروهای مسلح کشور است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: قدرت ایمانی نیروهای مسلح کشور برگرفته از شهدا و الگو قرار دادن آنها است.منبع ایرنا. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.