اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 11 شهريور 1395 / کد مطلب: 11236 / نظرات: 0

قائم مقام وزیر علوم:


اقتصاد مقاومتی نوآوری راهبردی است


اقتصاد مقاومتی نوآوری راهبردی است  قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه اقتصاد مقاومتی یک نوآوری راهبردی در حوزه اقتصادی محسوب می شود.
 محمدسعید تسلیمی در همایش اقتصاد مقاومتی در سبزوار افزود: گفتمان تحقق اقتصاد مقاومتی با محوریت بخش خصوصی در کشور شکل گرفته که برای اجرا نیازمند تعامل دستگاههای دولتی با این بخش است.
وی ادامه داد: هدفمندسازی مجدد یارانه ها فرصتی مهم برای عملیاتی شدن برنامه اقتصاد مقاومتی است که در آن بخش خصوصی نقش اصلی را ایفا می کند.
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پرداخت یارانه سرمایه های مالی کشور را هدر داده زیرا یارانه ها صرف بخش تولید و اشتغال نمی شود.
وی کارآفرینان حوزه اجتماعی، سرمایه گذاران، بانکها، صادرکنندگان و موسسات مالی و اعتباری را مهمترین تسهیلگران اقتصادی ذکر و بیان کرد: این بخش در بررسی و رفع موانع مهم تحقق اقتصادی مقاومتی نقش مهمی دارند.
تسلیمی با اشاره به سه بخش اقتصاد دولتی، خصوصی و تعاون گفت: بخش چهارم اقتصادی را می‌توان بخش تلفیقی نوظهور خصوصی - دولتی دانست.
امروز همچنین با حضور معاون وزیر علوم،تحقیقات و فناوری چهار طرح عمرانی در دانشگاه حکیم سبزواری بهره برداری و کلنگ زنی شد.
این طرحها شامل بهره برداری از مرکز همایش بین المللی ابوالفضل بیهقی با 600 متر زیربنا و مجتمع رفاهی دانشگاه با مساحت هزار مترمربع و هزینه 36 میلیارد ریال است.
همچنین 2 طرح عمرانی شامل بوستان دانش با مساحت چهار هزار و 725 مترمربع و تالار رستوران مجتمع رفاهی در مساحت هزار متر مربع با اعتبار 24 میلیارد ر و 700 میلیون ریال در دانشگه حکیم سبزواری کلنگ زنی شدند.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.