اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 11 شهريور 1395 / کد مطلب: 11235 / نظرات: 0


اختصاص هزارمیلیارد ریال برای تکمیل طرحهای نیمه تمام دانشگاهها


اختصاص هزارمیلیارد ریال برای تکمیل طرحهای نیمه تمام دانشگاهها مدیرکل نظارت بر طرحهای عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 10 هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرحهای عمرانی نیمه تمام در دانشگاههای کشور توسط سازمان برنامه بودجه اختصاص یافته است.
 مهرالله رخشانی مهر در نشست بررسی طرحهای عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری برنامه وزارت علوم را تکمیل طرحهای نیمه تمام دارای 80 درصد پیشرفت ذکر و بیان کرد: بر این اساس به دانشگاهها مجوز کلنگ زنی طرح عمرانی جدید داده نمی شود.
وی افزود: از سال 1392 تاکنون یک میلیون مترمربع از طرحهای نیمه تمام عمرانی در دانشگاههای کشور به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل نظارت بر طرحهای عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: هم اکنون دو میلیون مترمربع طرح نیمه تمام در دانشگاههای کشور وجود دارد که برای اتمام نیازمند 30 هزار میلیارد ریال اعتبار است.
وی گفت: تنها به دانشگاههایی که از محل اعتبارات داخلی و یا با کمکهای خیرین طرحی را تعریف و تکمیل می کنند مجوز ساخت داده می شود.
رخشانی مهر افزود: امسال دو هزار میلیارد ریال برای اجرای طرحهای عمرانی از سوی وزارت علوم اختصاص یافته که به طرحهایی تعلق می گیرد که 50 درصد هزینه های طرح را خیرین و یا دانشگاه از محل منابع داخلی خود تامین کند.

* اختلاسها در صندوق رفاه دانشجویی مربوط به دولت گذشته است
قائم مقام وزیر علوم نیز امروز در سبزوار به خبرنگاران گفت: اختلاسهای اعلام شده از سوی برخی در صندوق رفاه دانشجویی مربوط به دولت گذشته است.
محمدسعید تسلیمی بدون اشاره به زمان و مبلغ این اختلاس افزود: با تلاش مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برخی از مبالغ اختلاس شده به این صندوق بازگشته است.
وی ادامه داد: در دولت یازدهم اعتبارات مصوب این صندوق بر اساس سرفصلهای تعیین و در جای خود هزینه شده است.

* فعالیت 300 شرکت دانش بنیان زیر نظر وزارت علوم
تسلیمی گفت: هم اکنون 300 شرکت دانش بنیان زیر نظر وزارت علوم فعال هستند که به عنوان پشتوانه حرکت علمی و اقتصادی کشور محسوب می شوند.
وی در ادامه به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به موضوع رشد و افزایش شرکتهای دانش بنیان اشاره و بیان کرد: اختصاص تسهیلات ویژه، فراهم آوری شرایط کاری برای شرکتهای دانش بنیان و حمایت از فعالیتهای آنها از جمله این اقدامات است.
قائم مقام وزیر علوم افزود: یکی از مهمترین برنامه های این وزارتخانه توسعه آزمایشگاههای مرکزی در سطح دانشگاهها است که به توسعه و افزایش فعالیتهای پژوهشی کمک می کند.
وی ادامه داد: اعتبارات مناسبی برای اجرای این طرحها پیش بینی و در چند استان نیز آزمایشگاه مرکزی به نحو مطلوب ایجاد شده که در حال فعالیت هستند.

* فعال شدن دیپلماسی علمی کشور
قائم مقام وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری همچنین گفت: در دوران پسابرجام سطح ارتباط دانشگاههای ایرانی با دانشگاههای اروپایی، آسیایی و آمریکای لاتین افزایش یافته است.
وی ادامه داد: عقد قراردادهای مختلف در زمینه تبادل علوم و دانش، افزایش سطح حضور دانشجویان ایرانی و استادان در دانشگاههای خارج از کشور و حضور دانشجویان خارجی در دانشگاههای ایرانی بخشی اتفاقات مثبت در این دوران است.منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.