اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 9 شهريور 1395 / کد مطلب: 11228 / نظرات: 3

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار:


۱۰۶ روستا از نعمت آب شرب سالم بهداشتی بهره مند هستند


۱۰۶ روستا از نعمت آب شرب سالم بهداشتی بهره مند هستند معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت : هم اکنون از ۱۳۶ روستای شهرستان ۱۰۶ روستا از نعمت آب شرب سالم بهداشتی بهره مند هستند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سبزوار ، معاون استانداروفرماندارویژه  سبزوار دوشنبه شب در مراسم بهره برداری از یک طرح آبرسانی در سبزوارگفت : هم اکنون از 136 روستای شهرستان 106 روستا از نعمت آب شرب سالم بهداشتی بهره مند هستند.
احمد برادران در خصوص بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای باغجر از توابع بخش مرکزی وابسته به شهرستان سبزوار افزود: برای بهره برداری از این طرح 29 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی اضافه کرد: برای بهره برداری از این طرح هشت کیلومتر خط انتقال اجرا شده که با بهره برداری از آن یک هزار و 400 نفر از نعمت آب شرب سالم بهره مند شدند.             
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی  نیز در این مراسم با بیان اینکه از بهره مندی 91 درصد از جمعیت روستایی این استان از نعمت راه مناسب خبر داد و گفت: 79 درصد از جمعیت روستایی این استان نیز از آب شرب بهداشتی مناسب بهره مند شده اند.
محمد مقدوری صد درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت برق بهره مند هستند، ادامه داد: 61 درصد این جمعیت هم از نعمت گاز بهره مند شده اند.
مقدوری عنوان کرد: صد درصد طرح های هادی روستاهای استان تصویب شده و این طرح تا کنون در 31 درصد از روستاهای استان اجرا شده است.
وی گفت: از سال 92 تاکنون تعداد طرح های نیمه تمام عمرانی این استان از یک هزار و 800 طرح به 980طرح کاهش یافته که برای اتمام آنها به 40 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با یادآوری اجرای 413 طرح عمرانی تا پایان امسال، اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته و پیش بینی یک هزار و 570 میلیارد ریال اعتبار، طرح های نیمه تمام استان در سال جاری به 500 طرح کاهش می یابد.
مقدوری گفت: 214 طرح ویژه اقصاد مقاومتی و طرح راهبردی اقصاد مقاومتی در سطح استان و شهرستان ها پیش بینی شده است که با اختصاص اعتبارات مورد نیاز اجرا می شود.
اختصاص 2 میلیون تن قیر رایگان برای آسفالت راه های روستایی کشور
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: امسال در قانون بودجه 2 میلیون تن قیر رایگان به ارزش 25 هزار میلیارد ریال برای آسفالت راه های روستایی کشور اختصاص داده شده است.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: 20 درصد از این قیر رایگان در اختیار شهرداری ها و دهیاری های کشور قرر می گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: 100 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای تقویت منابع آبی کشور اختصاص داده شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از اختصاص 80 میلیارد ریال از این اعتبار برای مهار کردن آب های مرزی کشور خبر داد و گفت: 20 میلیارد ریال نیز برای آبرسانی روستایی اختصاص یافت.
وی گفت: در قانون بودجه امسال اعتبارات ویژه ای برای گاز رسانی به روستاهای کشور اختصاص یافته است که بر اساس آن وزارت نفت مکلف است تا پایان سال 97 تمام روستاهای کشور را گاز رسانی کند.
سبحانی فر ادامه داد: در همین راستا 150 روستا در سطح شهرستان های غرب خراسان رضوی گاز رسانی می شوند.
این نماینده مجلس گفت: دولت برای طرح های اقتصادی و کشاورزی روستایی مانند گلخانه ها و دامداری که در حاشیه روستاها ایجاد شود، تسهیلاتی با کارمزد چهار تا 9 درصد پرداخت می کند که با توجه به نیاز سرمایه گذاربخش خصوصی پرداخت می شود.
همچنین در این مراسم، یک باب خانه عالم با 200 متر زیربنا و یک میلیارد 800 میلیون ریال اعتبار بهره برداری شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


3 نظر در صف تاييد است.