اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 7 شهريور 1395 / کد مطلب: 11222 / نظرات: 0

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:


ایران برای سرمایه گذاری در میادین نفتی به 170 هزار میلیارد دلار نیاز دارد


ایران برای سرمایه گذاری در میادین نفتی به 170 هزار میلیارد دلار نیاز دارد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ایران برای افزایش برداشت و توسعه میادین نفتی خود به 170 هزار میلیارد دلار معادل 600 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، رمضانعلی سبحانی فرعصر شنبه در نشست شورای اداری سبزوار افزود: کشورهای همسایه مانند عربستان سعودی و قطر از میادین مشترک نفتی و با بهره گیری ازفناوری های روز نفت اضافه برداشت می کنند.
وی با بیان اینکه وزارت نفت در راستای صیانت از حقوق مردم اقدام به طراحی قرار دادهای نفتی تازه ای کرده است، ادامه داد: براساس این قرار دادها شرکت های خارجی به میزان سرمایه گذاری، از میزان برداشت نفت 20 تا 30 درصد سود می برند و این موضوع منافاتی با منافع ملی و سرمایه گذاری خارجی در کشور ما ندارد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان سعودی تنها از یکی از میدان های مشترک با ایران روزانه 500 هزار بشکه نفت برداشت می کند و این در حالی است که میزان برداشت نفت ایران در همین میدان 35 هزار بشکه در روز است.
سبحانی فر با اشاره به بازگشت سهمیه فروش نفت ایران در بازار جهانی اظهار کرد: در سه سال گذشته ایران به جایگاه اصلی خود در بین کشورهای صادرکننده نفت بازگشته است.
وی با بیان اینکه در دوران پسا برجام حضور سرمایه گذاران مختلف خارجی در کشور افزایش یافته است، افزود: برخی حضور این سرمایه گذاران در کشور را موافق منافع خود نمی دانند.
وی ادامه داد: در گذشته این افراد، با افزایش تحریم ها سودهای کلانی را کسب کردند و اکنون به دلیل برداشته شدن تحریم ها، میزان درآمدهای نامشروع آنان نیز کاهش یافته است.
سبحانی فر با بیان اینکه دولت یازدهم با ایجاد همدلی بین قوه مقننه و قضائیه زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم کرده است، گفت: حفظ حرمت روحانیت، ثبات اقصادی، بازگشت اقتدار سیاسی ایران و افزایش حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور از اقدامات مثبت دولت یازدهم است.
این نماینده مجلس دهم عنوان کرد: یکی از برکات برجام برقراری حق ترانزیت هوایی جمهوری اسلامی است که ایران سالانه هزار میلیارد دلار از این بخش درآمد کسب می کند.

*سیاه نمایی خدمات دولت، زیر سوال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی است
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: سیاه نمایی درباره خدمات دولت زیر سوال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
احمد برادران با بیان اینکه در سه سال اخیر دولت تلاش زیادی را برای ارائه خدمت به مردم کرده است گفت: بهره مندی 78 هزار نفر از افراد فاقد پوشش بیمه از خدمات بیمه سلامت در شهرستان بخشی از این خدمات است.
وی با بیان اینکه امروز 82 درصد از روستائیان سبزوار از نعمت راه آسفالت شده بهره مند هستند، ادامه داد: تمام روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان برق دار شده اند.
برادران عنوان کرد: امروز 106 روستا از 136 روستای شهرستان از نعمت آب شرب بهره مند شده و 21 روستا دارای شبکه آب شرب فرسوده هستند.
وی با اشاره به محرومیت 9 روستای شهرستان از نعمت آب شرب مناسب اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده و تامین اعتبارات این روستاها نیز از نعمت آب شرب بهره مند می شوند.

*ضرورت پاسداری از دستاوردهای انقلاب
امام جمعه سبزوار نیز با تاکید بر ضرورت پاسداری از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی گفت: حفظ حجاب و ترویج امربه معروف و نهی از منکر باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام غلامحسین ابراهیمی اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تربیت نیروهای نخبه و متعهد برای پاسداری از انقلاب اسلامی است که مسئولان در این زمینه وظیفه مهمی برعهده دارند.
در این نشست سند توسعه شهرستان سبزوار با حضور مسئولان رونمایی شد و از کارمندان نمونه شهرستان تقدیر به عمل آمد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.