اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 2 شهريور 1395 / کد مطلب: 11201 / نظرات: 0


رشد 40 درصدی سرمایه گذاری و اشتغال در شهرستان های غربی خراسان رضوی


 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: تدبیر دولت یازدهم در حوزه سرمایه گذاری در بخش صنعت سبب رشد 40 درصدی سرمایه گذاری و اشتغال درشهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی شده است.
 علی امیدبخش  افزود: ارائه بسته های تشویقی، حضور کارگروه رفع موانع تولید کشور در سبزوار و استفاده از بسترهای قانونی منجر به سرمایه گذاری 998 میلیارد ریالی سرمایه گذاران در بخش صنعت شهرستان های مزبور شده است.
وی اظهار کرد: در این مدت، برای 54 واحد صنعتی در این شهرستان ها پروانه بهره برداری صادر شده که زمینه اشتغال 848 نفر را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه این صنایع در زمینه بسته بندی، قطعه سازی، صنایع تبدیلی و فلزی ایجاد شده است، گفت: بیشترین حجم سرمایه گذاری و پروانه های صادر شده مربوط به بخش قطعه سازی است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار با بیان اینکه بیشترین حجم سرمایه گذاری مربوط به سال های 93 و 94 است، افزود: در مدت مزبور 37 پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 386 میلیارد ریال صادر شده است.

* احیای واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل سبزوار
امیدبخش با بیان اینکه 55 واحد صنعتی در این شهرستان نیمه تعطیل هستند، اظهار کرد: برای احیای این واحدها حدود یک هزار میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز است.
وی گفت: حوزه فعالیت این واحدها در بخش های صنعتی و کشاورزی است که با فعال شدن آنها زمینه برای اشتغال هزار نفر در شهرستان فراهم می شود.
وی ادامه داد: 10 طرح صنعتی بزرگ نیمه تمام نیز با پیشرفت 60 درصد در این منطقه شناسایی و زمینه تکمیل آنها با پرداخت تسهیلات فراهم شده است.

* اکتشاف 20 معدن فعال در سه سال گذشته
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار با اشاره به صدور مجوزاکتشاف برای 100 معدن در این منطقه گفت: از این تعداد 20 معدن در سه سال گذشته کشف شده است.
وی افزود: این معادن شامل فرومنگنز، کرومیت، کائولن، بوکسیت، گرانیت، سنگ نمای ساختمانی، سنگ لاشه، گچ سفید، گچ خاکی و مس است.
وی ادامه داد: با ایجاد صنایع فرآوری در کنار این معادن زمینه ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر در شهرستان های مزبور فراهم می شود.
امیدبخش با اشاره به پیگیری های انجام شده برای ایجاد کارخانه های صنایع تبدیلی و فرآوری در بخش معدن گفت: مجوز ساخت کارخانه فرومنگنز و مس در سبزوار صادر شده که با ایجاد این دو واحد زمینه خوبی برای فرآوری این محصولات فراهم می شود.
هم اکنون یک کارخانه فروکروم در شهرستان جغتای، سه کارخانه سیمان در شهرستان های جوین، سبزوار و خوشاب و چهار کارگاه سنگ بری در شهرستان سبزوار مشغول کار هستند.
در مجموع 270 کارگاه و کارخانه کوچک، متوسط و بزرگ در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن با ظرفیت اشتغال 6هزار نفر فعالیت دارند. منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.