اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 مرداد 1395 / کد مطلب: 11192 / نظرات: 0

معاون وزیر بهداشت:


700 سکونتگاه غیررسمی زیر تحت پوشش طرح تحول نظام سلامت قرار گرفت


700 سکونتگاه غیررسمی زیر تحت پوشش طرح تحول نظام سلامت قرار گرفت معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در چارچوب فعالیت دولت تدبیر و امید 700 سکونتگاه غیررسمی یا مناطق حاشیه نشین در سطح کشور زیر پوشش خدمات طرح تحول نظام سلامت قرار گرفت که پیش از این از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار نبودند.
علی اکبر سیاری در مراسم گرامیداشت روز پزشک در سبزوار افزود: شهرهای مشهد، البرز، تبریز و اهواز با جمعیت 500 تا یک میلیون و 200 هزار نفر بیشترین تعداد حاشیه نشین را در خود جای داده اند.
وی ادامه داد: برای ارائه خدمات به حاشیه نشینان مراکز سلامت در سکونتگاههای غیررسمی برپا شد و در این چارچوب 530 کارشناس روان، 500 کارشناس تغذیه در کنار پزشک و مراقب سلامت در پایگاههای سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت فعالیت دارند.
معاون وزیر بهداشت گفت: به ازای هر دو هزار تا سه هزار نفر جمعیت شهری یک کارشناس مراقب سلامت و برای هر 30 هزار تا 50 هزار نفر دو کارشناس روان و تغذیه در نظر گرفته شده و خدمات رایگان به مردم و حاشیه نشینان ارائه می‌شود.
وی افزود: در چارچوب حوزه یهداشت طرح تحول نظام سلامت اجرای 25 برنامه و طرح در دستور کار قرار دارد،در مرحله نخست 27 میلیون روستایی و عشایر در شهر های زیر 20 هزار نفر جمعیت از خدمات طرح تحول سلامت بهره مند شدند.
سیار ادامه داد: هم اکنون شش هزار و 700 پزشک در روستاها ارائه خدمت می کنند، با اجرای طرح تحول نظام سلامت دو هزار و 400 پزشک در روستاها اضافه شدند و در تمام مراکزی که پزشکان مستقر هستند 243 قلم دارو نگهداری می شود.
وی گفت: در این چارچوب همچنین دو هزار 400 خودروی مورد نیاز تامین و در اختیار دانشگاههای علوم پزشکی و معاونتهای بهداشتی قرار گرفت.
معاون وزیر بهداشت افزود: همچنین در این مدت دو هزار خانه بهداشت در سطح روستاهای کشور ساخته شد که با اضافه شدن این تعداد هم اینک 18 هزار خانه بهداشت به مردم این مناطق ارائه خدمت می کنند.

* فقدان ارتباط موثر علت از نارضایتی مردم از پزشکان
معاون بهداشتی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: 80 درصد نارضایتیهای مردم از پزشکان به دلیل فقدان برقراری ارتباط موثر بین پزشک و بیمار است.
سیاری افزود: 16 درصد از علل نارضایتی مردم از پزشکان نیز بخاطر بی تفاوتی آنها نسبت به بیمار است.
وی اینگونه رفتارها را آسیب جدی در جامعه پزشکی ذکر و بیان کرد: بیماران تنها به دارو و درمان نیاز ندارند لذا پزشک باید از نظر روحی و روانی نیز بیمار خود را تحت درمان قرار دهد.

* پایدارسازی منابع درآمدی طرح تحول نظام سلامت
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، گفت: سطح بندی نظام بیمه سلامت و اجرای طرح ارجاع از مواردی است که در پایدارسازی منابع درآمدی طرح تحول نظام سلامت در برنامه ششم توسعه مشخص شده است.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: در برنامه ششم توسعه دولت توجه ویژه ای به پایدارسازی منابع درآمدی این برنامه کرده است.
وی ادامه داد: در دولت قبل موضوع سلامت مورد توجه جدی قرار نگرفت اما با ابتکار دولت یازدهم برای تامین هزینه های طرح تحول نظام سلامت و توجه ویژه به این بخش از محل اختصاص درآمدهای حاصله از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده یک درصد به حوزه سلامت اختصاص یافت.


* طرح تحول نظام سلامت خدمت شاخص دولت یازدهم
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت از خدمات شاخص دولت یازدهم است.
حسین مقصودی افزود: طی سه سال گذشته دولت اقدامات ارزشمندی برای ارائه خدمات درمانی و کاهش هزینه های پرداختی در بخش سلامت در دستور کار قرار داده است.
همچنین در این مراسم از 25 پزشک نمونه سبزواری تقدیر شد. منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.