اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 مرداد 1395 / کد مطلب: 11187 / نظرات: 0


90 هزار گردشگر از اماکن تاریخی سبزوار بازدید کردند


90 هزار گردشگر از اماکن تاریخی سبزوار بازدید کردند رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت : بیش از 90 هزار گردشگر و مسافر از آغاز فصل تابستان تا کنون از جاذبه های گردشگری، تاریخی و مذهبی شهرستان سبزوار بازدید کردند .
محمود رضا سلیمانی با یادآور ی رشد 30 درصدی مسافران و گردشگران در این مدت در مقایسه با مدت مشابه قبل افزود : اولویت اداره میراث فرهنگی این شهرستان تهیه زیرساخت های لازم برای جذب گردشگران بیشتر است.
وی معرفی و شناخت آثار تاریخی سبزوار، طرح استقرار راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی، تعامل و هماهنگی مناسب بین همه سازمان های دولتی و غیر دولتی را از عوامل مهم جذب گردشگران در این شهرستان دانست.
سلیمانی گفت: مناره خسروجرد، موزه مردم شناسی، مصلی تاریخی سبزوار و بقاع متبرکه این شهرستان به ترتیب بیشترین جذب گردشگران را داشته است.
وی اظهارکرد : روزانه ظرفیت اسکان 14 هزار مسافر در دو هتل، 33 مدرسه و پنج مرکز گردشگری زیارتی سبزوار برای گردشگران و مسافران فراهم است.
شهرستان سبزوار با قدمت پیش از 5 هزار سال و قرار گرفتن در مسیر اصلی تهران - مشهد به عنوان درگاه خراسان رضوی و بهره مندی از کاروانسراهای بین راهی، خانه های قدیمی ، یخدانهای تاریخی، بازارچه، آرامگاه بیهقی، مساجد جامع و پامنار ظرفیت مناسبی در حوزه گردشگری دارد.
یکهزار و 200 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در شهرستان سبزوار وجود دارد که تاکنون 160 مورد آن در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.منبع ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.