اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 28 مرداد 1395 / کد مطلب: 11184 / نظرات: 0


دانشگاه حکیم سبزواری 60 نشریه دارای مجوز دارد


دانشگاه حکیم سبزواری 60 نشریه دارای مجوز دارد  رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در چارچوب سیاست دولت تدبیر و امید مبنی بر فضای باز فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ظرف سه سال گذشته تعداد نشریات دانشجویی این دانشگاه از هشت به 60 نشریه دارای مجوز رسیده است.
دکتر جواد حدادنیا در دیدار با مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در سبزوار این امر را نشانگر تکاپو، امید و نشاط در میان دانشجویان توصیف و بیان کرد: تحقق برجام فرصت مهمی برای حل مشکلات کشور است که امید و نشاط را در دانشجویان و قشر جوان زنده کرده است.
وی افزود: برجام به عنوان یک نقطه امید می تواند اهدافی را که برای پیشرفت جمهوری اسلامی ایران ترسیم شده محقق کند.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: دولت یازدهم نسبت به حضور دانشجو در عرصه های سیاسی، علمی و فرهنگی و گشایش فضای سیاسی در دانشگاهها توجه ویژه دارد.
وی گفت: در گذشته فعالیتهای سیاسی دانشجویان به شدت کنترل می شد بطوری که سال 1391 افزون بر 223 رای کمیته انضباطی به دلایل مختلف سیاسی و فرهنگی در دانشگاه حکیم سبزواری صادر شده بود.
حدادنیا افزود: طی سه سال گذشته با توجه به تاکیدات دولت تدبیر و امید همزمان با گسترش فعالیتهای دانشجویان شمار آرای صادره از سوی کمیته انظباطی دانشگاه نیز به زیر 20 رای کاهش یافته است.
وی همچنین دوران پسابرجام را فضایی مناسب برای افزایش سطح ارتباطات دانشگاههای ایران با دانشگاههای خارجی توصیف و بیان کرد: در همین چارچوب دانشگاه حکیم سبزواری ظرف سه سال گذشته موفق به برقراری ارتباط و عقد تفاهمنامه با دانشگاههای لیون فرانسه، تورین ایتالیا و هرات افغانستان در زمینه ‌های علمی و پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو شده است.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: 250 دانشجوی خارجی هم اینک در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه مشغول به تحصیل شده اند.
وی گفت: همچنین مذاکراتی با مسئولان دانشگاه بغداد برای تحصیل دانشجویان عراقی در دانشگاه حکیم سبزواری انجام شده است.
حدادنیا افزایش هشت درصدی اعتبارات دانشگاه حکیم سبزواری را نیز در چارچوب سیاست دولت یازدهم و تاکیدات رئیس جمهوری مبنی بر پویایی حوزه تولید علم و دانش ارزیابی و بیان کرد: ظرف سه سال گذشته 40 میلیارد ریال به بخش پژوهش این دانشگاه اختصاص یافت..
10 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در قالب 143 کدرشته 10 دانشکده دانشگاه حکیم سبزواری در حال تحصیل هستند.منبع ایرنا. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.