اخبار سبزوار پيام :





اخبار » / تاریخ خبر: 27 آبان 1390 / کد مطلب: 1116 / نظرات: 0

بر اساس نتایج یك تحقیق:


قرآن كریم قبل از هر دانشمندی از بیماری آلزایمر خبرداده است


قرآن كریم قبل از هر دانشمندی از بیماری آلزایمر خبرداده است  استادیار دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: قرآن كریم قبل از هر دانشمندی، از بیماری فراموشی یا آلزایمر خبر داده است. 
  
دكتر عبدالله صاحبی شاهرودی  در همایش اندیشه های نو در ترازوی قرآن كریم، مقاله خود را با عنوان 'بیماری فراموشی (آلزایمر) در قرآن كریم' ارائه كرد.

وی در حاشیه همایش اندیشه های نو در ترازوی قرآن كریم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماری آلزایمر یا فراموشی كه در اثر تخریب سلولهای حافظه و معمولا در سنین سالمندی رخ می دهد، یك صد سال پیش توسط یك دانشمند آلمانی به نام دكتر 'آلوییس آلزایمر' كشف شد.

وی اظهار داشت: این در حالی است كه در حدود دو تا سه هزار سال پیش بیماری فراموشی در بین مصری ها رایج بوده است اما راههای پیشگیری و درمان این بیماری شناخته نشده بود.

صاحبی كه نویسنده كتاب آلزایمر در قرآن كریم است، گفت: پیشگویی های قرآن مانند خبر دادن از پیروزی مسلمانان بر مشركین در جنگ بدر و پیروزی رومیان بر ایرانیان یكی از وجوه اعجاز قرآن است.

وی افزود: خبر دادن از فرجام زندگی بشر و مبتلا شدن به فراموشی بر اثر تخریب سلولهای حافظه نیز یكی از جنبه های اعجاز قرآن است كه تاكنون هیچ مفسر و دانشمندی منكر آن نشده است.

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اشاره به آیاتی كه از بیماری فراموشی خبر می دهد، افزود: در آیه 5 سوره حج ،آیه 70 سوره نحل، آیه 68 سوره یاسین و یكی از آیات سوره تین از بیماری آلزایمر خبر داده شده است.

وی گفت: در سوره حج خداوند می فرماید 'ما شما را به پست ترین دوران عمر بازگردانیدیم تا پس از آنكه چیزهایی را می دانستید، هیچ چیز را ندانید و تمام آنچه را كسب كردید را از دست بدهید و معلومات شما به جهل تبدیل شود و حالات كودكی پیدا كنید'.

به گفته وی در سوره یاسین خداوند می فرماید' شما در قوس صعود از مرحله جهل ونادانی به مقامات عالی می رسید و با تلاش های فراوان عالم و دانشمند می شوید و پس از آن در دوران پیری وارد قوس نزول می شوید و معلومات خود را از دست می دهید به طوریكه هیچ چیز را نمی دانید و حتی نزدیكان خود را نمی شناسید'.

وی خاطر نشان كرد: در سوره تین هم تقریبا به این مطالب اشاره شده است و خداوند می فرماید 'ما انسان را در بهترین شكل و ساختار خلق كردیم سپس او را به 'اسفل سافلین' بر می گردانیم كه منظور همان دوران پیری و بیماری فراموشی است.

این استاد دانشگاه با اشاره به راهكارهای پیشگیری از بیماری آلزایمر گفت: تلاوت قران كریم ، محافظت از سر در برابر ضربه های خرد و كلان، مصرف ماهی قزل آلا و ساردین، خوردن بادام، گردو و زردچوبه، ورزش و پیاده روی و بازگو كردن خاطرات گذشته از جمله راههای پیشگیری از این بیماری است.

وی همچنین خاطر نشان كرد: بر اساس تحقیقات دانشمندان احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در افرادی كه در كودكی و یا جوانی دچار ضربه به سر و تخریب سلولهای حافظه می شوند، بیشتر است و عوامل پیشگیری چندان تاثیری در این افراد ندارد.

همایش اندیشه های نو در ترازوی قرآن كریم به همت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد روز پنجشنبه برگزار شد./ ایرنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.