اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 14 مرداد 1395 / کد مطلب: 11130 / نظرات: 0


42 اثر در سبزوار قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی را دارند


42 اثر در سبزوار قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی را دارند رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: بر اساس مطالعات کارشناسی 42 اثر تاریخی، میراث معنوی و طبیعی در این شهرستان قابلیت ثبت را در فهرست آثار ملی دارند.
محمود رضا سلیمانی این آثار را شامل 20 محوطه تاریخی و فرهنگی، 15 میراث طبیعی و هفت میراث معنوی ذکر و بیان کرد: قدمت این آثار مربوط به دوره های باستان و اسلامی است.
وی افزود: پرونده و مشخصات کامل این آثار پس از مطالعات و کار کارشناسی اخیرا به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ارسال شده که پس از بررسی مجدد و تایید جهت، ثبت ملی به سازمان میراث فرهنگی ارسال می شود.
او ادامه داد: محوطه ها و مکانهای فرهنگی، کویر، درختان کهنسال، آیینهای عزاداری و آداب و رسوم محلی برخی از میراث تاریخی، طبیعی و معنوی سبزوار هستند که قابلیت ثبت شدن در فهرست آثار ملی کشور را دارند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار همچنین مرمت این آثار را نیازمند اعتبار است و افزود: با ثبت آثار اعتبارات ویژه برای ترمیم، مرمت ،استحکام بخشی و حفاظت آنها در نظر گرفته می شود.
وی ادامه داد: حسینیه قنادهای سبزوار به تازگی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
1200 اثر تاریخی، فرهنگی طبیعی و معنوی در شهرستان سبزوار وجود دارد که تاکنون 160 مورد آن در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.