اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 مرداد 1395 / کد مطلب: 11122 / نظرات: 0

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار:


کاهش 6 درصدی طلاق در سبزوار


کاهش 6 درصدی طلاق در سبزوار معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: بر اساس آمارهای موجود تعداد طلاق های ثبت شده در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال 6 درصد کاهش داشته است.
 احمد برادران در کارگروه تخصصی طلاق افزود: در این مدت 315 فقره طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه در مدت مزبور 1448 واقعه ازدواج در این شهرستان ثبت شده است اظهار کرد: تعداد ازدواج ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: برای تداوم سیر نزولی طلاق، دانشگاه ها و آموزش و پرورش سبزوار موظف به همکاری با مرکز بهداشت و اداره بهزیستی این شهرستان در برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره هستند.
فرماندار سبزوار افزود: امروز فضای مجازی به عنوان یکی از مهمترین عامل اختلافات در خانواده ها و جدایی زوجین شناخته می شود و استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از دلایل تشکیل پرونده های طلاق در دادگاه های خانواده سبزوار است.
وی ادامه داد: بیشترین طلاق ثبت شده در این شهرستان مربوط به زوجینی است که در پنج سال نخست زندگی از یکدیگر جدا شده اند و این موضوع به عنوان یک آسیب جدی محسوب می شود.
برادران، افزایش ساعات دوره های آموزشی، استفاده از ظرفیت دانشجویان رشته روانشناسی در مراکز مشاوره، برگزاری همایش های عمومی با موضوع تربیت فرزند، مهارت های زندگی و همسرداری را از مهمترین راهکارهای تداوم سیر نزولی طلاق در این شهرستان دانست.
وی با بیان اینکه امروزه طلاق توافقی به عنوان یک راهکار ساده برای جدایی برخی زوجین مطرح شده است، اظهار کرد: برای کاهش اینگونه موارد مقرر شده است قبل از صدور حکم طلاق توسط دادگستری، زوجین برای انجام مشاوره چند روزه و چند ساعته به اداره بهزیستی شهرستان معرفی شوند.
وی گفت: اجرای این طرح با همکاری ادارات دادگستری و بهزیستی سبزوار از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته که نتیجه آن جلوگیری از 980 مورد طلاق توافقی طی سال گذشته بوده است.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.