اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 11 مرداد 1395 / کد مطلب: 11113 / نظرات: 0

مدیر جهاد کشاورزی:


اعتبارات اختصاص یافته جوابگوی نیاز بخش کشاورزی سبزوار نیست


اعتبارات اختصاص یافته جوابگوی نیاز بخش کشاورزی سبزوار نیست معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اعتبارات اختصاص یافته به بخش کشاورزی این شهرستان را ناکافی دانست و گفت: این مبلغ جوابگوی نیاز این بخش نیست.
منصور برغمدی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون50 پرونده آبیاری نوین شامل طرح های آبیاری تحت فشار و کم فشار به میزان سه هزار هکتار در این شهرستان تشکیل شده که برای اجرای آن 30 میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری در سطح هزار و 110 هکتار از اراضی این شهرستان طرح های آبیاری کم فشار و تحت فشار اجرا شده است.
وی با بیان اینکه 480 پرونده نیز برای اجرای طرح های انتقال آب به طول 400 کیلومتر در این شهرستان تشکیل شده است، گفت: برای اجرای این طرح ها نیز 240 میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز است.
برغمدی با اشاره به وجود 1012 رشته قنات در این شهرستان افزود: بیش از یک ششم قنوات استان خراسان رضوی به طول 1155 کیلومتر در شهرستان سبزوار واقع شده که برای احیا، ساماندهی، مرمت، بهسازی و انتقال آب قنوات به 10 هزار میلیارد ریال نیازمندیم.
وی اظهار کرد: 50 کیلومتر از قنات های این شهرستان در سالجاری با مشارکت و همکاری خیرین احیا و مرمت می شود.
وی با اشاره به اختصاص 53 میلیارد ریال اعتبار سالجاری به بخش کشاورزی سبزوار گفت: 38 میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون است.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار افزود: همچنین از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی 120 دستگاه انواع ماشین آلات در حوزه مکانیزاسیون به بخش کشاورزی شهرستان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اجرای یک طرح گلخانه 50 هکتاری در سبزوار اظهار کرد: این طرح با همکاری بخش خصوصی اجرا می شود که برای احداث آن سه هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: 203 مجوز ایجاد صنایع تبدیلی و 19 پروانه بهره برداری در این شهرستان صادر شده است.
برغمدی گفت: به دلیل کاهش سطح منابع آب در این شهرستان تغییر شیوه و الگوی کشت در دستور کار قرار گرفته که بر این اساس باید سالانه 500 هکتار به سطح زیر کشت محصولات کم آب طلب مانند زعفران و پسته افزوده شده و از سطح زیر کشت محصولات پر آب طلب مانند گندم و جو کاسته شود.
هم اکنون 19 هزار بهره بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری و دامداری شهرستان سبزوار فعالیت دارند. منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.