اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 7 مرداد 1395 / کد مطلب: 11106 / نظرات: 0

نماینده سبزوار:


زیرساخت های قانونی مبارزه با قاچاق کالا فراهم است


زیرساخت های قانونی مبارزه با قاچاق کالا فراهم است عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت های لازم قانونی برای مبارزه با قاچاق کالا در کشور فراهم شده و خلاء قانونی در این زمینه نداریم.
رمضانعلی سبحانی فر در دیدار با شماری از صنعتگران در سبزوار، با اشاره به عزم جدی دولت و مجلس برای مبارزه با مافیای قاچاق کالا در کشور اظهار کرد: موضوع مبارزه با قاچاق کالا از مهمترین زیرساخت های اقتصاد مقاومتی و مورد توجه جدی مجلس و دولت است.
نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس افزود: بخشی از کالاهای قاچاق از طریق مبادی غیررسمی و خارج از شبکه گمرک و بخشی نیز از مناطق سخت گذر مرزی وارد کشور می شود.
وی افزود: متاسفانه برخی وارد کنندگان دارای مجوز نیز کالاهای بی کیفیت را در کنار کالاهای مجوزدار وارد کشور می کنند.
سبحانی فر با اشاره به اینکه این نوع از قاچاق کالا ضربات زیادی به پیکره اقتصاد و تولید داخلی وارد می کند، عنوان کرد: دستگاه های نظارتی در این زمینه باید دقت بیشتری داشته باشند تا محصولی در زیر سایه این مجوزهای قانونی وارد کشور نشود.
وی با تاکید بر اینکه مقابله جدی با واردات کالای قاچاق رمز رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته است، گفت: کنترل بیشتر بر بازار ضرورتی است که برای حفظ حق و حقوق مردم در خرید کالاها باید مورد توجه دستگاه های نظارتی باشد.
وی با بیان اینکه جلوگیری از قاچاق کالا نیازمند همکاری، همدلی و همراهی همه دستگاه ها است، اظهار کرد: دولت یازدهم و مجلس مبارزه با قاچاق کالا را از حالت شعاری خارج و در میدان عمل به آن پرداخته اند و در سه سال گذشته با تلاش جدی و فراهم کردن زیرساخت های قانونی سعی در ریشه کنی این موضوع داشته اند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان مربوطه باید برخورد قاطعی با مافیای قاچاق کالا بکنند، ادامه داد: بهره گیری از سامانه های مکانیزاسیون و به روز در حوزه نظارت بر واردات کالا به کشور می تواند جلوی قاچاق کالا را بگیرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تقویت زیرساخت های صنعت و تولید در کشور، مهار تورم و رکود و ایجاد رغبت برای صنعتگران و کار آفرینان منجر می شود.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.