اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 3 مرداد 1395 / کد مطلب: 11089 / نظرات: 0


اختصاص دو هزار میلیارد ریال برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین


اختصاص دو هزار میلیارد ریال برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین  معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: دو هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه از سوی دولت یازدهم برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین در سطح کشور اختصاص یافته است.
محمدرضا واعظ مهدوی در حاشیه بازدید از مناطق حاشیه ای و سکونتگاههای غیررسمی شهر سبزوار در جمع خبرنگاران افزود: مردم این مناطق از بسیاری امکانات محروم هستند و در همین راستا دولت تدبیر و امید در سالهای اخیر توجه ویژه ای به حاشیه نشینان دارد.
وی ارتقاء کیفیت زندگی و امور علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی را از مهمترین اولویتهای دولت اعلام و بیان کرد: طرحهای ساماندهی مناطق حاشیه ای و سکونتگاههای غیررسمی در قالب طرحهای تفضیلی شهری توسط شهرداریها گنجانده شده و از طریق سازمان عمران و نوسازی توسعه شهری و مسکن به این مناطق اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: البته سایر اداره ها نیز اعتباراتی را در زمینه ساماندهی مناطق حاشیه نشین و سکونتگاههای غیررسمی دارند که باید به این حوزه اختصاص داده شود.
* اختصاص 50 هزار میلیارد ریال برای برای توسعه آموزش عالی
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین گفت: در بودجه امسال 50 هزار میلیارد ریال برای توسعه آموزش عالی در سطح کشور اختصاص یافت.
وی افزود: طی سه ماه نخست امسال 25 درصد از این اعتبار بطور 100 درصد در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاهها تخصیص یافته است.
واعظ زاده مهدوی ادامه داد: امسال 300 میلیارد ریال نیز برای تجهیز مدارس و یک هزار و 700 میلیارد ریال برای توسعه و تامین فضای آموزشی در مناطق محروم اختصاص یافته است.

* پرداخت غیرقانونی حقوق در دانشگاهها نداشتیم
وی همچنین به عملکرد به موقع و مثبت دولت یازدهم در برخورد با موضوع فیشهای حقوقی اشاره و بیان کرد: در حوزه دانشگاهها پرداخت غیرقانونی مشاهده نشد زیرا همه پرداختها در سقف تعیین شده بوده اند.
معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: با توجه به بهبود شرایط مالی امسال پیش بینی ما افزایش حقوق کارکنان در سطح دانشگاهها و موسسات آموزش عالی است.

* تغییر نظام بودجه ریزی
وی همچنین با اشاره به تغییر نظام بودجه ریزی در کشور گفت: دولت تصمیم دارد تا نظام بودجه ریزی محلی را در سطح کشور اجرایی کند.
واعظ مهدوی ادامه داد: بر این اساس درآمدهای حاصل از هر استان در داخل همان منطقه هزینه می شود و از این طریق مدیریت منابع اعتباری در سطح استانها و شهرستانها در اختیار شورای برنامه ریزی محلی قرار می گیرد.
وی گفت: در سالهای گذشته به دلیل برخی مدیریتهای غلط، تحریمها و کاهش درآمدهای نفتی نظام بودجه ریزی به صورت متمرکز انجام می شد اما تغییر این شیوه بودجه ریزی در سالهای اخیر مورد توجه دولت قرار گرفته است.
معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به منظور بررسی مشکلات دانشگاهها، موسسات آموزش عالی و پدیده حاشیه نشینی به شهرستان سبزوار سفر کرد.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.