اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 3 مرداد 1395 / کد مطلب: 11088 / نظرات: 0

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور:


اختصاص 500 میلیارد ریال به توسعه مدارس پیش دبستانی دو زبانه کشور


اختصاص 500 میلیارد ریال به توسعه مدارس پیش دبستانی دو زبانه کشور  معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: 500 میلیارد ریال در بودجه سال جاری برای توسعه مدارس پیش دبستانی دو زبانه کشور اختصاص یافت.
 محمد رضا واعظ مهدوی در نشست بررسی مشکلات دانشگاه های سبزوار در دانشگاه حکیم سبزواری افزود: یکی از مهمترین اولویت های دولت یازدهم توجه به مدارس پیش دبستانی و کلاس اول دوره ابتدایی است.
وی با بیان اینکه براساس آمارها در سال های آینده بیش از یک میلیون نفر از جمعیت کشور در سنین هفت تا 12 سال خواهد بود اظهار کرد: دولت برای توسعه فضاهای آموزشی در مقاطع ابتدایی برنامه ویژه ای دارد.
وی گفت: امروز زیربنای توسعه کشور توجه به مقاطع ابتدایی، توسعه کانون های پرورش فکری کودکان و توجه به افزایش مهارت آموزی افراد از سنین کودکی است.
واعظ مهدوی با بیان اینکه 45 درصد از ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی کشور خالی مانده است، افزود: به همین میزان در سایر دانشگاه ها با مشکل کمبود دانشجو روبرو هستیم و هیچ اعتباری برای افزایش تعداد دانشجویان در دانشگاه ها اختصاص داده نشده است.
وی اظهار کرد: در برنامه های ششم و هفتم توسعه بر توجه به کیفیت دانش و علوم دانشگاهی تمرکز شده است.
وی با بیان اینکه امروز موضوع اشتغال از مهمترین دغدغه های دولت و مردم است گفت: پایان نامه های دانشجویی باید به سوی بررسی مشکلات منطقه ای و ارائه راهکار مناسب برای بهره برداری از ظرفیت های موجود منطقه سوق یابد تا بتوان در یک برنامه ریزی علمی موضوع اشتغال و بیکاری را در کشور حل نمود.
معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه دولت خواهان افزایش ارتباط بین دانشگاه و حوزه صنعت و معدن است، افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی آمادگی دارد در این زمینه 50 درصد از اعتبارات طرح های پژوهشی مشترک بین دانشگاه و حوزه صنعت و معدن را تامین کند.
وی ادامه داد: یکی از برنامه دولت در سال جاری افزایش مهارت آموزی کارگران از طریق سازمان فنی و حرفه ای است که این مسئله تاثیر جدی بر تولید محصولات، افزایش دانش و آگاهی کارگران، کاهش هزینه های کارفرمایان و افزایش اشتغال در جامعه دارد.

* نگاه دولت و مجلس به افزایش مهارت آموزی در جامعه است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:نگاه دولت و مجلس به افزایش مهارت آموزی و کارآفرینی در جامعه معطوف شده است.
رمضانعلی سبحانی فر با بیان اینکه تقویت شرکت های دانش بنیان از مهمترین اولویت های مجلس و دولت است افزود: در برنامه ششم توسعه به این موضوع توجه جدی شده و اعتبارات خوبی برای توسعه این بخش اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه موضوع ارتباط دانشگاه ها با حوزه صنعت یک مسئله حیاتی برای توسعه اشتغال و به روز شدن تولید محصولات در کشور است، ادامه داد: یکی از مشکلات دانشگاه ها در این حوزه به روز نبودن برخی رشته های تحصیلی منطبق با حوزه صنعت است که باید در این زمینه تغییراتی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ظرفیت های معدنی خوبی در کشور وجود دارد درحالی که تعداد رشته های تحصیلی در حوزه معدن قابل توجه نیست.
وی افزود: مجلس در این دوره همراه و همپای دولت در تلاش برای احیای واحد های صنعتی است که در این زمینه دانشگاه ها نیز باید کمک کنند.

* ایجاد موزه فلسفه و علم در سبزوار
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز به خبرنگاران گفت: ایجاد موزه فلسفه و علم در محل آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری در این نشست مورد موافقت قرار گرفت.
جواد حدادنیا افزود: در همین راستا کرسی حکیم سبزواری شناسی در این دانشگاه ایجاد می شود تا ابعاد مختلف شخصیت این دانشمند مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به وجود سه طرح نیمه تمام در دانشگاه حکیم سبزواری اظهار کرد: در سال جاری 600 میلیارد ریال به دانشگاه حکیم سبزواری اختصاص یافته که زمینه خوبی برای اتمام این طرح ها فراهم کرده است.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.