اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 31 تير 1395 / کد مطلب: 11084 / نظرات: 0


نمایشگاه خط نگاره های استاد سبزواری گشایش یافت


نمایشگاه خط نگاره های استاد سبزواری گشایش یافت نمایشگاه خط نگاره های مرحوم استاد سبزواری با عنوان 'جلودار همپای 'روز پنجشنبه به مناسبت چهلمین روز درگذشت وی طی مرسمی با حضور جمعی از مسئولان، شاعران، خانواده سبزواری و اقشار مختلف مردم در سبزوار گشایش یافت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در این مراسم گفت: در چارچوب نمایشگاهی یک روزه 35 اثر هنری از اساتید برجسته خوشنویسی این شهرستان در معرض دید عموم قرار گرفته است.
محمد علی آبادی افزود: اشعار و سرودهای ماندنی استاد سبزواری در دوران پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط این استادان خوشنویسی شده است.
وی ادامه داد: 15 عکس از آثار عکاسان برجسته سبزواری با محوریت ابعاد زندگی استاد سبزواری و تشییع پیکر آن مرحوم نیز در این نمایشگاه ارائه شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: آثار استاد سبزواری نیز برای نمایش به نگارخانه امیرشاهی این شهر منتقل می شود، بخشی از این آثار به شهرستان منتقل شده که با هماهنگی خانواده مرحوم استاد سبزواری به نمایش گذاشته می شود.
'حسین آقا ممتحنی' معروف به حمید سبزواری شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته سحرگاه شنبه 22 خرداد 1395 در سن 91 سالگی در بیمارستانی در تهران چشم از جهان فرو بست و در زادگاهش سبزوار به خاک سپرده شد.
دیشب و امروز مراسم چهلمین روز درگذشت استاد حمید سبزواری در زادگاهش سبزوار برگزار شد. از آثار حمید سبزواری می توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.